زنجان برای سرمایه گذاری و رشد علمی از امنیت بالایی برخوردار است
زنجان برای سرمایه گذاری و رشد علمی از امنیت بالایی برخوردار است

خبرگزاری مهر-گروه استانها: امنیت به عنوان رکن اصلی و اساسی همواره در تمام دوران حیات بشری مطرح بوده و در طول تاریخ این روند همواره نقش بی بدیل خود را در توسعه جوامع نشان داده است به گونه ای که امروز وجود امنیت پایدار نقش در توسعه جوامع مختلف ایفا می کند. داشتن امنیت از […]

خبرگزاری مهر-گروه استانها: امنیت به عنوان رکن اصلی و اساسی همواره در تمام دوران حیات بشری مطرح بوده و در طول تاریخ این روند همواره نقش بی بدیل خود را در توسعه جوامع نشان داده است به گونه ای که امروز وجود امنیت پایدار نقش در توسعه جوامع مختلف ایفا می کند.

داشتن امنیت از جمله حقوق طبیعی و مقدم انسان و اساس برخورداری از دیگر حقوق و آزادی‌های اساسی است، مفهوم امنیت به عنوان شرط بنیادین حیات انسانی در همه‌جای دنیا و اکثر اسناد بین‌المللی و قوانین اساسی کشورها قابل درک بوده و همواره مورد تأکید قرار گرفته است، و تأثیرات اساسی در زندگی بشر دارد.

سربازان گمنام همان کارکنان بی ادعا و کارآمد وزارت اطلاعات همواره در صحنه های مختلف باعث اقتدار و عزت ایران اسلامی بوده اند و با اشراف اطلاعاتی و امنیتی در عرصه های مختلف توانسته است، امنیت پایدار در گسترده ایران اسلامی را نشان دهند.

۳۸ سال عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دروان گذر از چالش ها و همجمه های فراوانی بوده که نظامهای مرتجع بر علیه این نظام اعمال داشته اند، هجمه هایی که هر یک دارای دستگاه امنیتی ایران با اشراف کامل همواره در بخش های مختلف توانسته توانمندی خود را نشان دهد و در جلوگیری از بروز مشکلات و چالش ها، با نگاه تخصصی ورود پیدا کندرویکردها و برنامه ریزی های پیچیده و در عین حال عملیاتی بوده اند تا با به کار گیری از این فرایند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مسیر اقتدار و  توسعه منحرف کنند.

اما در عین حال دستگاه امنیتی ایران با اشراف کامل اطلاعاتی همواره در بخش های مختلف توانسته توانمندی خود را نشان دهد و در جلوگیری از بروز مشکلات و چالش ها، با نگاه تخصصی ورود پیدا کرده و در عین حفظ آرامش و امنیت روانی جامعه چالش ها و موانع و تهدیدها را از بین برده و فضای امن و آرام را برای جامعه فراهم کند.

نقش تاثیرگذار و اصلی سربازان گمنام امام زمان(عج) در حفظ و صیانت از دستاودرهای نظام طی ۳۸ ساله عمر این نظام فرایندی تاثیرگذار و تعیین کننده در بخش های مختلف داشته به گونه ای که می توان  این تاثیرگذاری را در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی اجتماعی در قالب امنیت پایدار دید.

سربازان گمنام با چشمان بیدار توطئه های دشمن را در نطفه خفه کرده اند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این زمینه گفت: حضور مردم در صحنه و مجاهدت های خاموش سربازان گمنام و عوامل امنیتی باعث برقراری امنیت در کشور شده است.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: حضور مردم در صحنه و مجاهدت های خاموش سربازان گمنام و عوامل امنیتی باعث برقراری امنیت در کشور شده است و سربازان گمنام با چشمان بیدار امنیت کشور را برقرار و توطئه های دشمن را در نطفه خفه کرده اند.

وی  گفت: امنیت یک نعمت بسیار مهم و شیرین برای مردم محسوب می‌شود که خوشبختانه سربازان گمنام امام زمان(عج)همواره با فدا کردن جان خود مقابل بسیاری از توطئه های دشمنان نظام می‌ایستند، اخلاص و مجاهدت سربازان گمنام امام زمان (عج) قابل تقدیر و توجه است که با استعانت از امامشان به مبارزه با دشمنان می‌پردازند.

جامعه برای برای ادامه حیات نیازمند امنیت است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امنیت یکی از مهمترین و اساسی ترین عوامل لازم در همه حوزه است، گفت: امنیت در بخش های مختلف همواره نقش تاثیرگذار و تعیین کننده داشته و باعث شده روند توسعه بخش های مختلف با تاکید بر این اصل مهم و اساسی محقق شود.

فریدون احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امنیتی که امروز داریم مدیون تلاش‌ها و زحمات وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) است، افزود: جامعه برای اینکه بتواند به حیات خود ادامه دهد و همه آحاد جامعه بتوانند در آن به راحتی زندگی کنند نیازمند امنیت است.

وی امنیت اقتصادی را یکی از حوزه های مهم و تاثیرگذار در روند توسعه جوامع عنوان کردو  گفت:  کسانی که در حوزه اقتصاد و کسب و کار فعالیت می کنند آنها احساس بکنند که فضا  برای فعالیت های اقتصادی ناآرام نبوده و نخواهد شد و یک جریان اقتصادی صحیح در جامعه وجود خواهد داشت و آنها می توانند در امنیت کامل فعالیت اقتصادی داشته باشد.

احمدی با بیان اینکه حرف اصلی و شاه کلید حوزه اقتصاد سرمایه است، افزود:  فعالیت اقتصادی با سرمایه گذاری شکل می گیرد و این سرمایه به کوچکترین ناامنی عکس العمل نشان می د هد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: دوام و قوام سرمایه گذاری در یک منطقه به امنیت بستگی دارد و نگاه مستقیم به امنیت اجتماعی، امنیت مرزها و قانونمند بودن جامعه و وجود امنیت در سایر بخش ها است.

احمدی تاکید کرد: امروز بخش مهم و تاثیرگذاری از تامین امنیت در کشور مرهون تلاش و مجاهدت های شبانه روزی مجموعه کارکنان ورزارت اطلاعات است و برای اینکه بتوانیم یک فضای امن اقتصادی درست کنیم سربازان گمنام امام زمان(عج) رکن اصلی و تاثیرگذار هستند.

سربازان گمنام اقدامات موثری را در حوزه امنیت کشور انجام داده‌اند

مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان زنجان نیز با بیان اینکه امنیت ایران اسلامی امروز به عنوان یک اصل مهم و اساسی در زمینه های مختلف مطرح است، گفت: سربازان گمنام در طول ۳۸ سال گذشته اقدامات موثری را در حوزه امنیت کشور انجام داده‌اند و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند.

محمد اسماعیلی  در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: ما امروز می‌بینیم که هم در مرزها و داخل کشور امنیت برقرار است به خاطر فعالیت وزارت اطلاعات در دولت‌های مختلف و نیز توان بالای نیروهای مسلح بوده است.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: امروز باوجود میل باطنی دشمنان انقلاب از امنیت کامل برخوردار است. با نگاه کوچکی به همسایه‌ها می‌بینیم که منطقه ناامن شده است توسط آمریکا و …. با این وجود نتوانسته‌اند به برکت وجود سربازان گمنام امام زمان خدشه‌ای به این امنیت وارد کنند.

همچنین فرماندار زنجان گفت: آنچه که ما امروز در ایران اسلامی شاهد آن هستیم، این امنیت بی‌نظیر در سطح منطقه است که حاصل زحمات همه عزیزان بخش‌های امنیتی و انتظامی است که سختکوشانه تلاش می‌کنند از امنیت مردم در تمام سطوح حفاظت کنند و این قابل تقدیر است از همه سربازان گمنام امام زمان (عج) و همه بخش‌های امنیتی است.

رسول بیات در گفتگو با خبرنگار مهر  با بیان اینکه در سطح استان زنجان هم بارها اعلام شده که زنجان جزو دو سه استان امن در کشور است و در بین آن‌ها شهرستان زنجان هم همین وضعیت را دارد، افزود: ما در سطح استان و در سطح شهرستان زنجان شاهد فضای امن در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستیم.

وی ادامه داد:  هر کس وارد استان و شهرستان زنجان می‌شود احساس می‌کند که در اینجا هم امنیت اجتماعی برقرار است، هم امنیت سیاسی و هم امنیت اقتصادی، یعنی کسی بدون دلیل احساس ترس نمی‌کند و معنی این حرف آن است که در طول سال‌های گذشته همراهی اعضای شورای تامین چه عزیزان‌مان در نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج، بخش‌های قضایی، نیروهای امنیتی همکاری صمیمانه و فضای دوستانه‌ای که حاکم بوده در سطح استان و شهرستان فضای بسیار دوستانه‌ای است.

فضای امن در استان زنجان در عرصه های مختلف حاکم است

بیات با بیان اینکه فضای امن در استان زنجان در عرصه های مختلف حاکم است، افزود: تمام برنامه‌های فعالان سیاسی، جبهه‌ها و گروه‌های مختلف خواستند برنامه‌ای اجرا شود هیچ برنامه‌ای تاکنون بهم نخورده است.

فرماندار زنجان با بیان اینکه آنچه که بر اساس مبانی دینی ما بسیار مهم است که هم سلامتی برای انسان‌ها مهم است و هم امنیت و در روایات هم آمده که می‌فرماید دو نعمتی است که مردم قدرش را نمی‌دانند که یکی سلامتی و دیگری امنیت است، افزود: در فضای فرهنگی شاهد این هستیم که امنیت فرهنگی و اجتماعی خوشبختانه چنان برقرار بوده که هیچ‌کدام از برنامه‌های هنری در سطح استان به‌هم نخورده است. این بیانگر آن است که یک فضای امن و سالمی در فضای فرهنگی داریم.

بیات افزود: در فضای اقتصادی هم همین اتفاق افتاده است، یعنی همه سرمایه‌گذاران به نوعی در استان پذیرش شده‌اند و کسی احساس نمی‌کند که مشکلی برایش ایجاد می‌شود و این بیانگر آن است که امنیت پایدار در سطح استانی که نتیجه فعالیت مستمر همه عزیزان در بخش های امنیتی بوده است وجود دارد.

در این میان بحث تامین امنیت در حوزه علمی و صنعتی نیز خود را به عنوان یک اصل مهم همواره نشان داده به گونه ای که وجود امنیت مطمئن و پایدار در ارتقاء سطح علمی و دستیابی به دانش های روز جامعه علمی و دانشگاهی کشور  مورد حمایت قرار گرفته است.

رشد و ارتقاء جایگاه علمی ایران در سایه وجود امنیت

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان هم در این زمینه گفت: قدرت در سراسر دنیا تعریف‌های مختلفی داشته است و زمانی تجهیزات نظامی شاید حرف اول را می‌زد و آن‌هایی که از تجهیزات نظامی پیشرفته‌ای برخوردار بودند و هر کشوری که از نیروی انسانی بیشتری برخوردار بوده می‌توانسته که قدرتمندتر ورود پیدا بکند.

مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: آنچه که در عصر حاضر بیشتر دارای اهمیت شده و نسبت به آن نیروی انسانی موجود در کشور و حتی قدرت نظامی هر کشوری اولویت بیشتری پیدا کرده است بحث دانش فنی است که در آن کشور وجود داشته است.

وی ادامه داد: در واقع هر کشور که بتواند خود را مجهزتر بکند به علم روز دنیا، قطعا قدرتمندتر است نسبت به سایر کشورها و آنچه که غرب را از ایران می‌ترساند بحث دست‌یابی ایران به برخی از تکنولوژی‌ها و دانش فنی است و در واقع این مسئله است که آن‌ها را بیشتر نگران می‌کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: در بحث سلول‌های بنیادین، مجموعه‌ای که توسط جهاددانشگاهی ایجاد شده است جزو پنج کشور دنیا هستیم. یا در بحث انرژی هسته‌ای و غیره. هم اکنون ترورها از تروهای سیاسی خروج پیدا کرده و به سمت تروهای علمی رفته است.

اگر  سربازان گمنام در عرصه‌های مختلف حضور نداشتند، ما الان پنجاه شهید هسته‌ای داشتیم و  این ترورها به شدت افزایش پیدا کرده بودعباسی افزود: آنچه که در رابطه با هفته سربازان گمنام است و می‌توان به آن اشاره کرد این است که من مطمئن هستم که اگر این عزیزان در عرصه‌های مختلف حضور نداشتند، ما الان پنج شهید  هسته‌ای نداشتیم بلکه پنجاه شهید هسته‌ای داشتیم و یا اینکه این ترورها گسترش پیدا کرده بود به سمت سایر حوزه‌های علمی رفته بود.

عباسی افزود:  دشمنان هم متوجه شده‌اند که الان موقع ترورهای سیاسی نیست، موقع ترورهای علمی است و این نقشی که این بزرگواران در این چند سال اخیر داشتند واقعا ستودنی بوده و می‌توان گفت که کاری کرده‌اند کارستان. یعنی ما امنیتی که در حوزه علمی در کشور داشتیم.

مهم‌ترین فاکتور برای سرمایه‌گذاری وجود امنیت پایدار است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز گفت: مهم‌ترین فاکتور برای سرمایه‌گذاری وجود امنیت پایدار است و این امر باعث افزایش سرمایه گذاری در استان زنجان شده است.

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای ایجاد و توسعه سرمایه‌گذاری، فضای امن و آرامشی که برای این سرمایه‌گذار ایجاد خواهد کرد، است. قطعا مهم‌ترین فاکتور برای سرمایه‌گذاری در استان‌های مختلف که رقابت تنگاتنگی با همدیگر برای جذب سرمایه‌گذاری دارند، بحث امنیت و احساس امنیتی که در آن مجموعه‌ها و در آن استان‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: بر همین اساس در استان زنجان هم به دلیل اینکه توسعه صنعتی به عنوان محور توسعه استان قلمداد شده در ابتدای سال ۹۳، تاکید شده بود بر تمامی دستگاه‌های مرتبط با حوزه اقتصادی که در تدوین سیاست‌های کاری خودشان، توجه به تولید و ایجاد توسعه صنعتی معدنی در سطح استان توجه ویژه‌ای بکند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در برخی موارد مشاهده می‌شد که بعضی از دستگاه‌ها سیاست‌های در لایه‌های میانی و پایینی برخلاف آن سیاستی که در سطح استان و کشور اتخاذ شده، عملیاتی می‌کردند و عملا سرمایه‌گذاران با مشکلات خاصی مواجه می‌شدند.

فغفوری افزود: در این خصوص با توجه به نقش کلیدی که اداره‌کل اطلاعات مخصوصا بخش معاونت اقتصادی بر عهده داشت، در عمل بسیاری از مشکلاتی که ما در داخل سیستم اداری با آن مواجه می‌شدیم، چه از بابت رهنمودهای کاری که باعث می‌شد خود ما سیاست‌های کاری خود را عوض کنیم و مشاوره‌های رایگان از مجموعه اداره کل اطلاعات می‌گیریم و این باعث می‌شود که فضای کسب و کار در استان بهتر شود و مشکلات واحدهای تولیدی را با دقت و اثربخشی بهتری دنبال بکنیم.

سربازان گمنام امام زمان (عج) یکی از ارکان مستحکم و شکست ناپذیر نظام در دفاع از آرمانها و ارزش های انقلاب اسلامی هستند و این همواره در عرصه های مختلف خود را نشان داده است.