معدن؛ ماندگارترین نوع سرمایه‌گذاری
معدن؛ ماندگارترین نوع سرمایه‌گذاری

مهدی حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سال‌های متوالی است که رهبر معظم انقلاب در ابتدای هر سال در هنگام نام‌گذاری سال‌ها از عناوین اقتصاد مقاومتی و عناوینی همچون تولید و اشتغال استفاده کرده‌اند. این مسئول ادامه داد: امسال توسط ایشان به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده که در […]

مهدی حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سال‌های متوالی است که رهبر معظم انقلاب در ابتدای هر سال در هنگام نام‌گذاری سال‌ها از عناوین اقتصاد مقاومتی و عناوینی همچون تولید و اشتغال استفاده کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: امسال توسط ایشان به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده که در این سال بخش معدن می‌تواند فعال‌تر شود.

وی افزود: به راحتی می‌توان اقتصاد مقاومتی را در معادن تعریف و اشتغال و به تبع آن تولید را ایجاد کرد؛ چرا که معدن پتانسیل‌های بالایی را در ایجاد اشتغال دارد و تولیدات حاصل از معادن با فرآوری می‌توان صادر شود و علاوه‌ بر تولید و اشتغال، تجارت خارجی را فعال و ارزآوری ایجاد می‌کند.

حمیدی با اشاره به برخی مشکلات معدن‌کاران، خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل معدن‌کاران در ارتباط با قوانین است و گاها این قوانین سبب می‌شود که سرمایه‌گذاران در مسیر سرمایه‌گذاری به مشکل بخورند که این اتفاق برای سرمایه‌گذاری و تولید و اشتغال در کشور و یا استان تاثیر منفی دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان، تصریح کرد: معدن ماندگارترین سرمایه‌گذاری است و اگر در حوزه معدن بتوانیم فعال‌تر عمل کنیم، می‌توانیم از این سرمایه‌گذاری‌ها بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم؛ چرا که از ۷۰ نوع ماده معدنی که در کشور وجود دارد، ۳۲ نوع ماده معدنی قابلیت ایجاد اشتغال بالایی را دارد و باید توجه به این بخش بیش از پیش افزایش یابد.

انتهای پیام