مردم به جای اینکه سرمایه خود را صرف تولید بکنند، در بانک‌ها پس انداز می کنند
مردم به جای اینکه سرمایه خود را صرف تولید بکنند، در بانک‌ها پس انداز می کنند

اویاقلیق : محمد اسماعیل سعیدی به مناسبت هفته کار و کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: همه مسوولان و دست اندرکاران نظام هم موظف هستند تا به مسائل، مشکلات و دغدغه های این قشر زحمت کش بپردازند و موانع پیش روی کارگران را بردارند چرا که همه ما به نوعی مدیون […]

اویاقلیق : محمد اسماعیل سعیدی به مناسبت هفته کار و کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: همه مسوولان و دست اندرکاران نظام هم موظف هستند تا به مسائل، مشکلات و دغدغه های این قشر زحمت کش بپردازند و موانع پیش روی کارگران را بردارند چرا که همه ما به نوعی مدیون قشر کارگری هستیم.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های بسیج کارگری در برهه های حساس بعد از انقلاب گفت: در زمانی که کشور به شدت به کالاهای و مواد اولیه نیاز داشت و از طرفی هم کمبود نیروی انسانی را احساس می کردیم، کارگران بسیجی و انقلابی به صورت دو شیفت کار می‌کردند تا چرخ تولید و اقتصاد کشور بچرخد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز هم به شدت این نوع تفکر بسیجی و انقلابی احساس می شود و ما باید در تصمیم گیری های کلان و مهم کشور، همین روحیه و تفکر انقلابی را داشته باشیم تا کارها با شتاب و سرعت بیشتری پیش برود.

وی در ادامه ضمن انتقاد از ساختار نظام بانکی کشور گفت: متأسفانه نظام بانکی کشور دارای اشکالات اساسی است و نتوانسته است به پویایی اقتصاد کشور کمک کند، در حال حاضر سود بانکی بیشتر از سود تولید است و این کار باعث می شود که مردم به جای اینکه سرمایه خود را صرف تولید بکنند، در بانک‌ها پس انداز می کنند.

سعیدی با بیان اینکه با این نوع سیاست‌های نظام بانکی، شاهد رکود و کم رونقی در بخش تولید خواهیم بود گفت: اصلاح سیاست‌های نظام بانکی و حتی نظام گمرکی بسیار ضروری است و ضعف در این دو باعث بروز مشکلات اقتصادی در کشور شده است.

نماینده چندین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: اقتصاد مقاومتی، یک نسخه عملیاتی و هوشمندانه‌ای است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب مورد تأکید است و همه ما موظف هستیم به صورت عملیاتی و جهادی آن را اجرا کنیم.

وی گفت: جنگ اقتصادی که دشمن علیه کشور ما به جریان انداخته است به مراتب خطرناک تر از جنگ نظامی است و بسیج و همه آحاد جامعه باید تمام توان خود را در این راه بگذارند تا مثل جنگ نظامی که سربلند از آن بیرون آمدیم در این جنگ هم پیروز شویم.