نا گفته هائی از بازی تراختور آذربایجان و استقلال تهران
نا گفته هائی از بازی تراختور آذربایجان و استقلال تهران

اویاقلیق : شبکه سهند بار دیگر برخلاف خواست قانونی، ملی و عادلانه مردم آذربایجان حرکت کرده و میلیونها هوادار آذربایجانی را ازتماشای بازی تیم محبوبشان، محروم کرد! لازم است که این نکته را توضیح دهیم که غالب به اکثریت آبادیهای آذربایجان شرقی قادر به تماشای شبکه سه سراسری نمیباشند، با اینحال شبکه سهند برای آنها […]

اویاقلیق : شبکه سهند بار دیگر برخلاف خواست قانونی، ملی و عادلانه مردم آذربایجان حرکت کرده و میلیونها هوادار آذربایجانی را ازتماشای بازی تیم محبوبشان، محروم کرد!
لازم است که این نکته را توضیح دهیم که غالب به اکثریت آبادیهای آذربایجان شرقی قادر به تماشای شبکه سه سراسری نمیباشند، با اینحال شبکه سهند برای آنها قابل دریافت است!

شبکه سهند بر خلاف خواسته مردم آذربایجان و مخاطبینش، با عدم نمایش بازی بسیار حساس تیم اول آذربایجان ،مخاطبینش را مجبوربه تماشای بازی تیم سقوط کرده اما سوگلی شبکه سهند کرد!…شکر خدا که هر که با تراختور در افتاد، بر افتاد!

استقلالی ها و رسانه های زرد تهرانی با تحت الشعاع قرار دادن حواشی بازی گسترش فولاد و پرسپولیس، تبلیغات و سیعی را براه انداخته بودند که همگان وقوع رفتارهای غیر ورزشی را از هواداران تراختور درسهند، متصورشده بودند.
با تبلیغات آنها خیلی ها منتظرحواشی زیاد و بیش از حد از طرف هواداران تراختور بودند. اما قضیه بر عکس شد، تا جائیکه کانون هواداران استقلال از رفتار محترمانه آنها، تقدیر و تشکر کرد!
عقلای قوم باید به این نکته توجه کنند که چرا با همه پیش بینی ها مبنی بر وجود جوی ناسالم دریادگارامام ، هیچ تنش و توهینی نه بر علیه رحمتی و نه هیچ بازیکنی و یا هواداران استقلال مشاهده نکردیم، بلکه منصوریان هم موقع ورود به ورزشگاه، تشویق شد!
اهل معرفت و شناخت باید به این سوال ،جوابی عقلائی و منطقی پیدا کنند که چرا ۵۰ هزار هوادار تراختور، نه تنها به حریف، بد نگفتند، بلکه رهبرتیمشان را هم تشویق کردند؟!
آیا به غیر از اینست که هواداران آذربایجانی همانی بودند که قبلا متهم به ایجاد حواشی شده بودند؟ مسلما همانها هستندو آنچه باعث بعضی حواشی میشود، چیزی نیست جز «محرک ها »!
در بازی ماشین با پرسپولیس ،عوامل تحریک زیاد بود و مهمترین آنها تماشاگر نماهائی  بودند در جایگاه پرسپولیسی ها که عناصری غیر فوتبالی بودند که در آذربایجان، مهاجرند و اهدافی غیر ورزشی  داشتند که در راس آن اهداف، ایجاد اختلاف بین دو ملیت بزرگ ایران یعنی ترک و فارس بود. آنانکه سوداهای فرامرزی دارند، وحدت و همدلی ملل ایرانی بخصوص دو ملت بزرگ ایران را بر نمی تابند و با انواع ترفندها بفکر ایجاد تنفر و فاصله بین آنها هستند.
امروز اگر تابلوهای کوچه های قدیمی شهرهای آذربایجان را ملاحظه کنیم، تماما بنام شهیدانی است که در خوزستان و کردستان یا بدست متجاوزین بعثی شهید شده اند و یا بدست گروههای تجزیه طلب مسلح!!…و البته که کاروان آن شهیدان ، هنوز هم از غرب تداوم دارد.
باید تامل کرد که چرا بعضی کاسه داغ تر از آش شده اند؟ و چرا به این عناصر میدان داده میشود؟

یاداشت : ساوالان – اردبیل