به گزارش اویاقلیق از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید شهاب‌الدین حسینی روز دوشنبه در جلسه تفسیر قرآن ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی که در محل اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: باید قدردانی کرد از عزیزانی که ۱۸سال، یعنی از زمان تشکیل این جلسات همراه […]

به گزارش اویاقلیق از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید شهاب‌الدین حسینی روز دوشنبه در جلسه تفسیر قرآن ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی که در محل اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: باید قدردانی کرد از عزیزانی که ۱۸سال، یعنی از زمان تشکیل این جلسات همراه و یاور ما بوده‌اند.
وی با بیان اینکه ما هرچه داریم از قرآن است، افزود: انقلاب ما، انقلاب اسلامی و قرآنی است و جا دارد یادامام عزیزو شهیدانی را که با از خودگذشتکی این سفره را بر ما پهن کردند تا از خوان نعمت حضرت حق بهره ببریم، قدر بدانیم.
دکتر حسینی اظهار امیدواری کرد: ان‌شاالله این جلسات که یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای نیز هست، ادامه پیدا کند تا مدیران و کارکنان عزیز این شهر بیش‌تر با قرآن مانوس شوند.
وی در ادامه اعلام کرد: این قرآن اگر به کوه و دشت و صحرا نازل می‌شد تاب و تحملش را نداشتند و آگاهی انسان به وسیله قرآن رسالتی بزرگ برای او به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: این قرآن بر قلب انسان نازل شده است تا انسان فرشی را عرشی و انسان زمینی را آسمانی کند و هرکس بتواند به‌وسیله آن اوج بگیرد.
حجت‌الاسلام حسینی ضمن اشاره به اینکه اکنون۶۳۰موسسه وخانه قرآنی در استان تحت حمایت و نظارت سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند، گفت: هرچند کارهای فاخر قرآنی در شهرمان بسیار صورت می‌گیرد ولی این کافی نیست و باید دست به دست هم دهیم تا یک نهضت قرآن‌آموزی راه بیندازیم.
وی در پایان تاکید کرد: اینکه افرادی که چندین سال درس می‌خوانند در پایان حتی از پس قرائت قرآن برنمی‌آیند باعث شرمساری است و هر انسان مسلمانی باید بتواند ضمن قرائت صحیح قرآن در معنا و مفهوم آیات آن تدبر کرده و بیندیشد.