نقدی بر فروش بلیط VIP تماشای فوتبال در حوزه هنری!
نقدی بر فروش بلیط VIP تماشای فوتبال در حوزه هنری!
فروش بلیط VIP با آن هم قیمت گزاف، دقیقا در تضاد آشکار با رسالت و ماموریت اصلی حوزه هنری در ترویج عدالت و برابری به عنوان یکی از اندیشه های متعالی انقلاب اسلامی است.

اویاقلیق: حاشیه های بازی ایران و قطر که با باخت ایران و عدم حضور تیم ملی در فینال جام ملت های آسیا همراه بود، پایان نیافته است، یکی از این حاشیه ها آنهم در دهه فجر مربوط به حوزه اندیشه و هنر انقلاب اسلامی است.

️حوزه هنری انقلاب اسلامی نهادی با سابقه و دارای رسالت خطیر در ترویج اندیشه‌های انقلاب اسلامی و حمایت از هنر متعهد است، با این وجود، خبر فروش بلیط VIP برای تماشای فوتبال در سینما قدس تبریز، وابسته به حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، اقدامی بحث برانگیز بود که نقدهایی را در پی داشت.

️یکی از مهم ترین نقدها و سوالات، تضاد عملی این اقدام حوزه هنری، با ماموریت های سازمانی و کارکردهای فرهنگی، هنری آن است.

️برخی معتقدند که فروش بلیط VIP با آن هم قیمت گزاف، دقیقا در تضاد آشکار با رسالت و ماموریت اصلی حوزه هنری در ترویج عدالت و برابری به عنوان یکی از اندیشه های متعالی انقلاب اسلامی است.

️انتقاد دیگر، پیرامون فقدان شفافیت و ابهام در مبنای تعیین قیمت بلیط های فروخته شده است، مساله ای که جدای از اصل قیمت گذاری، می بایست در خصوص درآمدهای حاصل از فروش این بلیط ها و مصارف احتمالی آن نیز شفاف سازی صورت گیرد.

️برخی دیگر نیز این اقدام حوزه هنری را ترویج‌کننده فرهنگ اشرافی‌گری و فاصله طبقاتی می‌دانند، آن ها معتقدند که چنین نهاد می بایست به جای ایجاد امکانات رفاهی خاص برای افراد خاص، به دنبال عدالت فرهنگی و هنری باشد.

️در پایان، جدای از ضرورت شفاف سازی حوزه هنری پیرامون دلایل و ابعاد چنین کاسبکاری سوال برانگیز، معتقدیم که این نهاد حاکمیتی، نسبت به انجام صحیح ماموریت ها و وظایف اصلی فرهنگی، هنری و به دنبال راهکارهایی برای ارائه خدمات عادی و به دور از تبعیض باشد.