به گزارش اویاقلیق، شامگاه امروز سعید شبستری در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی، بابیان اینکه انتخابات یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در نظامی هستیم که مردم با آزادی کاملاً می‌توانند بر سرنوشت خود تعیین‌کننده باشند، اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری انتخاباتی قانونمند و متکی […]

به گزارش اویاقلیق، شامگاه امروز سعید شبستری در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی، بابیان اینکه انتخابات یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در نظامی هستیم که مردم با آزادی کاملاً می‌توانند بر سرنوشت خود تعیین‌کننده باشند، اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری انتخاباتی قانونمند و متکی بر آرای مردم شاهد انتخاباتی آزاد و سالم با مشارکت حداکثری تمامی آحاد و گروه‌ها و طبقات مختلف مردم باشیم تا آنچه مدنظر مقام معظم رهبری است محقق شود.

وی افزود: در این دوره از انتخابات علیرغم زمان‌بندی ثبت‌نام پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در روزهای تعطیل، شاهد حضور پرشور مردم بودیم به‌طوری‌که بالای ۱۴ هزار نفر شرکت‌کننده حضور داشتند و نسبت به دوره قبل ۱۰ درصد این آمار افزایش داشته است و با توجه به سن و مدرک تحصیلی داوطلبان گرایش به‌سوی جوان شدن و حضور با مدارک بالاتر پیش رفته و این امر می‌تواند در توسعه استان کمک کند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در ۲ حوزه مراغه-عجب شیر و اهر – هریس، اضافه کرد: در حوزه مراغه – عجب‌شیر مجموعاً ۵۹ نفر بود که از این تعداد ۲ نفر انصراف داده و در ادامه از بین ۵۷ نفر نیز یک نفر توسط هیات اجرایی رد شده که درنهایت ۵۶ نفر باقی ماندند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه انتخابیه اهر و هریس نیز ۴۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند، هیچ‌گونه انصرافی نداشته‌ایم و تنها ۳ نفر توسط هیات اجرایی رد صلاحیت شدند و درمجموع از این حوزه ۴۳ نفر برای کسب کرسی انتخابات یک نفری در ۲۹ اردیبهشت رقابت خواهند کرد

شبستری، بیان کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات استان از اواسط دی‌ماه با ۶ کمیته تخصصی تشکیل‌شده و بر اساس  پیش‌بینی اولیه ۳ هزار و ۵۲۲ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی‌شده که یک هزار و ۴۴۳ شعبه شهری و ۲ هزار و ۷۹ شعبه روستای است.

وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: تعرفه‌های انتخابات ریاست جمهوری به تعداد ۳ میلیون ۱۴۵ هزار برگ دریافت شده و ۴۴ هیات اجرایی ریاست جمهوری در شهرستان‌ها و بخش‌ها تشکیل‌شده که ۲۱ هیات در شهرستان و ۲۳ هیات در بخش‌های مستقل است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: تعداد اعضای هیات های اجرایی ریاست جمهوری نیز ۱۳ نفر بوده که در شهرستان و بخش‌های مستقل مجموعاً ۵۷۲ نفر  خواهد بود و ۲۷۳ نفر در شهرستان و ۲۹۹  نفر در بخش‌ها تشکیل‌شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در خصوص انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در دو حوزه نیز ۴۲۱ هزار برگ تعرفه یک نفره دریافت شده است.

شبستری ادامه داد: در خصوص تعرفه‌های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز ۳ میلیون ۱۴۵ هزار برگ پیش‌بینی اولیه انجام‌شده و در ۲ هزار و ۷۳ نقطه که ۶۲ نقطه شهری و ۲ هزار و ۱۱ روستا برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: در راستای برگزاری هرچه سالم‌تر تذکرات لازم و خطوط قرمزی که کاندیداها باید رعایت کنند به‌طور مستقیم و غیرمستقیم اعلام‌شده و فصل الخطاب همه ما سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد انتخابات است که ابلاغ‌شده و همه در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات تلاش می‌کنیم.

فارس