فراموش شده های ثبت نام شورا در فرمانداری تبریز
فراموش شده های ثبت نام شورا در فرمانداری تبریز

اویاقلیق: در نظام جمهوری اسلامی ایران فرمانداری ها وظیفه برگزاری انتخاباتهای مختلف را در سراسر کشور بر عهده دارند به طوری که تمامی مسئولیتهای اجرایی انتخابات از ثبت نام تا شمارش آرا و اعلام نتایج بر عهده کارکنان خدوم این نهاد می باشد. انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و پنجمین دوره شوراهای اسلامی […]

اویاقلیق: در نظام جمهوری اسلامی ایران فرمانداری ها وظیفه برگزاری انتخاباتهای مختلف را در سراسر کشور بر عهده دارند به طوری که تمامی مسئولیتهای اجرایی انتخابات از ثبت نام تا شمارش آرا و اعلام نتایج بر عهده کارکنان خدوم این نهاد می باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز ۲۹ ام ماه آینده در سراسر میهن عزیزمان برگزار خواهد شد و از هم اکنون شور انتخاباتی در میان شهروندان و هم چنین کاندیدهای این رای گیریها بالا گرفته است.

طی روزهای گذشته ثبت نام از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر تبریز در ستاد انتخابات تبریز واقع در فرمانداری این شهرستان با شور و هیجان برگزار و ۶۷۲ نفر برای تصاحب ۱۳ کرسی این شورا ثبت نام کرده اند که البته صلاحیت ثبت نام کنندگان و یا عدم آن طی چند روز آتی از طریق این نهاد اعلام خواهد شد.

اما مسئله ای که در میان هیاهو و هیجانهای نام نویسی یا عدم نام ونویسی برخی چهره های شاخص در فرمانداری تبریز به چشم نیامد و به سوژه تبدیل نشد ، اتخاذ تدابیر و آماده سازی تمهدیدات لازم جهت سهولت ثبت نام کاندیدها و جلوگیری از هدر رفت منابع در طی این دوره بود.

باید گفت در طی این این دوره هفت روزه با وجود ثبت نام نزدیک به ۷۰۰ نفر تنها برای شورای شهر تبریز و در کل نزدیک به یک هزارو ۲۰۰ نفر برای شوراهای اسلامی شهرستان تبریز، تمامی  نامزدهای این انتخابات در زمان نام نویسی با سهولت و سرعت هرچه تمام چرخه ثبت نام خود را سپری و بدون هیچ مشکلی تنها با یک بار مراجعه ثبت نام خود را نهایی کردند.

این درحالی است که در سالهای نه چندان دور در تبریز و حتی در همین دوره ودر شهرستانها و مراکز استانهای هم جوار ، روند ثبت نام برای شوراهای اسلامی شهر و روستا به علت تعدد نامزدها با مشکل مواجه می شد و مراجعه کنندگان گاهی چندین بار برای ثبت نام به فرمانداریها مراجعه می کردند.

اما نام نویسی از کاندیدهای شورای شهر برای انتخابات این دوره کلانشهر تبریز با دوره های قبل یک تفاوت دیگر نیز داشت که شاید مورد توجه قرار نگرفته است؛ و آن توجه ویژه به بحث اطلاع رسانی و انتشار اخبار لحظه به لحظه از روند ثبت نام در فرمانداری تبریز بود.

در این زمینه پایگاه خبری اویاقلیق بر خود لازم می داند هرچند بعد از گذشت چند روز از این موضوع، نسبت به اختصاص جایگاه ویژه خبرنگاران که معمولا در تبریز مورد توجه قرار نمی گیرد و همچنین نصب میکسدزون ویژه برای مصاحبه نامزدها و مسولین اجرایی و نظارتی با رسانه ها که برای اولین بار در تبریز اتفاق افتاد و موجبات شور و هیجان انتخابات را فراهم آورد، مراتب قدردانی خود را از روابط عمومی فرمانداری تبریز به جهت اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم اعلام نماید.