دخالت دستگاه های دولتی موجب تضییع حقوق مصرف‌کننده می‌شود/ شعار «جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود» باید حذف شود
دخالت دستگاه های دولتی موجب تضییع حقوق مصرف‌کننده می‌شود/ شعار «جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود» باید حذف شود

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس، سید داوود موسوی ظهر امروز در دومین همایش استانی حمایت از مصرف‌کنندگان با بیان اینکه همه مجموعه مدیران و مسؤولان دولت در پی این هستند که بازاری آرام داشته باشیم،افزود: هدف این است که مردم و تولیدکنندگان در اواخر سال با چالش مواجه نشوند. معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس، سید داوود موسوی ظهر امروز در دومین همایش استانی حمایت از مصرف‌کنندگان با بیان اینکه همه مجموعه مدیران و مسؤولان دولت در پی این هستند که بازاری آرام داشته باشیم،افزود: هدف این است که مردم و تولیدکنندگان در اواخر سال با چالش مواجه نشوند.

معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان افزود: هر کالایی که در دنیا صاحب «برند» بوده و مورد اقبال عمومی مردم قرار گرفته، قطعاً در قبال اعتماد مشتریان بوده و اگر در چینی شرکت‌هایی بررسی انجام شود، می‌بینیم که در مقایسه با دیگر لوازم تحت‌مالکیت شرکت، ارزش «برند» بیشتر است.

وی ادامه داد: ما در قانون مشکلی نداریم، متاسفانه اتفاقی که می‌افتد این بوده که در اجرای قانون مشکل داریم، بعضاً هر دستگاه و نهاد دولتی براساس سلایق خودشان ورود کرده و کاری می‌کنند که حقوق مصرف‌کننده تضییع می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان حتی دستگاه‌هایی که به مردم ارائه خدمت می‌کنند، باید مورد ممیزی قرار بگیرند.

وی بیان کرد: در راستای رعایت بحث حقوق مصرف‌کننده، در خیلی از کشورهای دیگر این بحث به عنوان موارد درسی از دوران پیش دبستانی شروع می‌شود، در کشور ما نیز اعلام آمادگی شده با وزیر آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای در خصوص نهادینه‌سازی این امر امضا شد.

معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در ادامه با اشاره به شعار «جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود» در بین برخی اصناف گفت: متاسفانه شعار نامناسبی رایج شده  امیدواریم به این سمت برویم که این شعار تبدیل به این شود که «جنس فروخته شده پس گرفته می‌شود».

وی ادامه داد: تولیدکننده نباید فقط به بحث کیفیت و خدمات فروش بسنده کند بلکه باید خدمات قبل از فروش و پس از فروش نیز رعایت شود، حتی در خصوص برخی «برندهای» مطرح دنیا بحث خسارت اعتماد مطرح است و شرایط به گونه‌ای شده که به این سمت رفته‌اند.

موسوی با اشاره به بحث قاچاق کالا خاطرنشان کرد: براساس ماده قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا، سازمان حمایت یکی از سازمان‌های کاشف قاچاق در سطح عرضه معرفی شده و براساس ناامن کردن فضای قاچاق کالا در کشور حتماً نسبت به معضل قاچاق کمک خواهد شد.