فدراسیون مشکوک/ لطف های داوری نبود تراکتور صدر نشین لیگ بود
فدراسیون مشکوک/ لطف های داوری نبود تراکتور صدر نشین لیگ بود

اویاقلیق : دیروز در برنامه نود آمار جالبی از سود و زیان تیم ها از داوری در رقابت های این فصل لیگ برتر ارایه شد. آماری که به خوبی قضاوت های جهت دار لیگ برتر به سود تیم سرخ پایتخت را نشان می دهد. مطابق این جدول که آقای فردوسی پور آن را ارایه داده […]

اویاقلیق : دیروز در برنامه نود آمار جالبی از سود و زیان تیم ها از داوری در رقابت های این فصل لیگ برتر ارایه شد. آماری که به خوبی قضاوت های جهت دار لیگ برتر به سود تیم سرخ پایتخت را نشان می دهد.

مطابق این جدول که آقای فردوسی پور آن را ارایه داده است، پرسپولیس شش بار از داوری در طول این فصل سود برده که چهار بار آن در نتیجه بازی تاثیر گذار بوده و در مقابل تراکتور دو بار سود برده که یک بارش در نتیجه بازی تاثییر گذار بوده است. در این بین پرسپولیس ده بازی از داوری ضرر کرده اند(مطابق این جدول عادل خان) که البته فقط یک بارش در نتیجه بازی تاثیر گذار بوده و در مقابل داوران طبق اعلام این جدول فقط دو بار به ضرر تراکتور  اشتباه داشته اند که یک بارش در نتیجه تاثیر گذار بوده است.

اشتباهات داوری مهم هست که در نتیجه بازی تاثیر گذار باشد و گرنه وقتی تیمی سه امتیاز مسابقه را بگیرد دیگر اشتباه داوری زیاد هم باشد اصلا اهمیتی پیدا نمی کند. وقتی تیمی برده باشد داور به یک بازیکن تیم حریف کارت نشان ندهد مگر فرقی می کند!

طبق این جدول چهار بار داوران نتیجه بازی را به سود پرسپولیس رقم زده اند و یک بار به ضررش که با این حساب باید نه امتیاز از تیم پرسپولیس کم کرد.

در مقابل داوران دو بار در نتایج بازی های تراکتور تاثیر گذار بوده اند که یک بار به سود تراکتور بود و یک بار به ضررش که بی حساب می شوند. حال اگر نه امتیاز از پرسپولیسی ها کم کنیم می بینیم که پرسپولیس ها با فاصله سه امتیاز پایین تر از تراکتور در جدول قرار می گیرند.

داوران در چهار بازی سه امتیاز را به پرسپولیس هدیه داده اند و حال سوال این است که چرا برای تراکتور این اتفاق نیفتاده است؟

اگر چنین لطفی به پرسپولیس نمی شد یا لاقل برای تراکتور هم شرایط برابری وجودی داشت الان تراکتور صدرنشین لیگ نبود؟ !

نتیجه اخلاقی : فدراسیون، آقای تاج و عابدینی و رفقای محترم:

 به نظر شما با این آمار نمی خواهند تیمی را قهرمان کنند؟