آذربایجان‌شرقی با فقر تحصیلات آکادمیک در حوزه هنر مواجه است
آذربایجان‌شرقی با فقر تحصیلات آکادمیک در حوزه هنر مواجه است

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس، احد عبادی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در استان با فقر تحصیلات آکادمیک در حوزه هنر مواجه هستیم، اظهار داشت: شاید در استان افراد دارای مقاطع بالای تحصیلی در رشته موسیقی و برخی رشته های دیگر، به تعداد انگشتان دست یا کمی بیشتر باشند. رئیس دانشگاه […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس، احد عبادی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در استان با فقر تحصیلات آکادمیک در حوزه هنر مواجه هستیم، اظهار داشت: شاید در استان افراد دارای مقاطع بالای تحصیلی در رشته موسیقی و برخی رشته های دیگر، به تعداد انگشتان دست یا کمی بیشتر باشند.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر تبریز افزود: با توجه به این مساله این مجموعه تلاش دارد طی میان مدت در حوزه فرهنگ و هنر تاثیرگذار باشد و سطح  سواد آکادمیک بین هنرمندان را افزایش دهد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس مجموعه دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر از مهر سال ۹۴ با ۳ رشته تاسیس شده و در حال حاضر این مجموعه ۱۰ رشته در مقطع کاردانی فعال بوده و به طوری که برخی رشته ها همچون موسیقی برای اولین بار در شمال غرب کشور در تبریز راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر تبریز با بیان اینکه این مجموعه با حضور حدود ۶۰ استاد و ۲۵۰ دانشجو در مقطع کاردانی که از این تعداد ۴۰ درصد دانشجویان خانم ها هستند، فعال است، ادامه داد: رشته‌های بازیگری و نمایش، کارگردانی سینما، عکاسی، گریم و طراحی چهره، ساخت انیمیشن، چاپ و نشر، مدیحه سرایی و نوازندگی موسیقی ایرانی  و نوازندگی موسیقی کلاسیک در این مجموعه تدریس می‌شود که رشته موسیقی بار اصلی دانشجویان را بر عهده دارد و بیش از ۶۰ درصد دانشجویان در این دو رشته هستند.

وی ادامه داد: در ترم جاری در دو رشته بازیگری و موسیقی ایرانی فارغ التحصیل خواهیم داشت و در مهر  سال ۹۶ نیز مقطع کارشناسی دایر خواهد شد.

عبادی گفت: رشته مداحی و مدیحه سرایی نیز تاکنون تشکیل نشده، البته در گذشته  پنج نفر برای شرکت در این رشته تقاضا کرده بودند که به دلیل عدم رسیدن به حد نصاب برگزار نشد و با توجه به این مساله در راستای حمایت از این رشته مکاتباتی با سازمان تبلیغات اسلامی انجام داده‌ایم.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر تبریز، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف از تاسیس این رشته‌ها این بوده که تلاش داریم با در دسترس قرار دادن تحصیلات آکادمیک در حوزه هنر و فرهنگ، بستری را فراهم کنیم به لحاظ سخت افزاری و  حضور اساتید مجرب، تا از خروج جوانان و هنرمندان برای تحصیل در کشورهای دیگر پیشگیری کنیم، چرا که علاوه بر مسایل اقتصادی در زمان بازگشت اصولا توام با آسیب های فرهنگی خواهند بود.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص وجود هنرستان های مربوط به حوزه فرهنگ و هنر و حذف یا قهر اساتید این هنرستان‌ها به نحوی، گفت: موافق افت هنرستان‌ها نیستیم و نگذاشته‌ایم کسی قهر کند و برود،اختلاف نظر بوده و بین همه است اما تا جایی که امکان دارد تلاش کرده ایم از سلایق مختلف در این مجموعه استفاده کنیم و نخواسته ایم تنها دست یک طیف باشد.