تراختورون داشی، چوخلاری نین باشی!!!
تراختورون داشی، چوخلاری نین باشی!!!

اویاقلیق : در ترکی مثلی داریم که در مورد افرادی گفته میشود که از راه حلال موفقیت کسب کرده اند و باعث دلخوری بدخواهان و حسودان شده است و این مثل را در حق آنکس چنین میگویند که : فلانی نین داشی چوخلاری نین باشینا توشوب!! این مثل را داشته باشید تا مقایسه ای داشته […]

اویاقلیق : در ترکی مثلی داریم که در مورد افرادی گفته میشود که از راه حلال موفقیت کسب کرده اند و باعث دلخوری بدخواهان و حسودان شده است و این مثل را در حق آنکس چنین میگویند که : فلانی نین داشی چوخلاری نین باشینا توشوب!!

این مثل را داشته باشید تا مقایسه ای داشته باشیم بین دو گزارشگر تلویزیونی، یکی بومی و گزارشگر سیمای سهند و دیگری غیر بومی و گزارشگر شبکه ورزش!
ناگفته پیداست که در گزارش بازیهای تراختور، گزارشگر بومی و کارمند سیمای سهند بایستی بیش از آن غیربومی ، هوای تیم تراختور و هوادارانش را داشته باشد و این امر طبیعی است، اگر ریگی در کفش نباشد!!
در بازی پیکان-تراختور با اینکه گزارشگر شبکه ورزش ، طبیعتا می بایست هوای تیم پیکان تهران را داشته باشد، اما ما هواداران تراختور هم حسابی از این گزارش راضی شدیم. مضافا میدانیم که غالبا چنین گزارشگرانی در اصل طرفدار یکی از دو تیم سرخابی و در کل طبق دستور باید هوای این دو تیم دردانه را داشته باشند و تراختور رقیب بلامنازع پرسپولیس در لیگ حاضر است و بی شک همین مورد نیز در ذهن گزارشگر مزبور رخنه کرده بوده. اما با همه این اوصاف ما که از گزارش او کئف کردیم! حرفهای بی ربط نزد / تفسیر فنی نکرد / اظهار فضل ننمود / به حضور و تشویق ممتد پرشورها به دفعات اشاره کرد و الی آخر! با تشکر از ایشان ……

و اما نحوه گزارش او را مقایسه کنید با گزارشگر سهند، جناب علی حسنپور که درست برعکس گزارشگر شبکه ورزش عمل میکند.
جناب ایشان از دو کلمه «باید» و «انجام» و نیز «بایدانجام» بقدری استفاده میکند که انسان دچار حساسیت میشود و نیاز به «قرص مسافر» پیدا میکند!
نه اشاره ای به حضور پرشورها دارد و نه نحوه تشویق مثال زدنی آنها را بازگو میکند! صم بکم (کر و لال)…… انگار هواداری در استادیوم نیست و این آقا جنب و جوشهای آنها را نمیبیند و «نباید» گزارش کند؟!!
شاید عده ای شک کنند که نکند او نمیبیند و زبان برای گفتن ندارد!؟
بنده هم میخواهم عرض کنم که خوب هم میبیند اما چرا نمی گوید؟
بازی تراختور و صنعت نفت ابادان را جناب ایشان گزارش میکردند و دو بار از دو تیم پرهوادار نفت ابادان و تراختور سخن بمیان آوردند و هر دو تیم را که دارای هواداران «پرشور» هستند، پرهوادار نامیدند!!!
معنی این گفته اینست که هم تیم تراختور و هم تیم آبادانی هر دو به یک اندازه و هر دو پرهواداراند ، بعبارت دیگر هواداران نفت و تراختور به یک اندازه هستند و زیاد هم هستند! ضمنا هواداران هر دو تیم «پرشورند»! و به عبارت دیگر لقب پرشورها که به گفته دوست و دشمن و شبکه های سراسری تعلق به تراختوریها دارد ، این اقا آن را به آبادانی ها هم پیشکش میکند!

********

میدانیم که :

_ تیم نفت آبادان تنها درشهر آبادان هوادار دارد و نه حتی در استان خوزستان! تیم اول خوزستان هم فولاد خوزستان است و متاسفانه بیشتر مردم آبادان مهاجر و طرفدارسرخابی و …… هستند!

_ هواداران تیم نفت آبادان در خشونت گوی سبقت را از ملوانی ها و داماشی ها هم ربوده اند و چاقو کشی و قداره بندی انها برعلیه هواداران دیگر تیم ها منحصر بفرد است! {آنانکه اعصاب و قلب قوی دارند، سرچ کنند و تصاویرش را پیدا کنند}

حال مقایسه کنید تعداد هواداران دو تیم را و اینکه پرشور کیست و کم شور ، چه کسی است؟

مقایسه کنید نحوه گزارش گزارشگران خوزستانی را با گزارشگران ما ! تنها در بازی نفت و گاز گچساران با تراختور ، نصف ورزشگاه هوادار تراختور بوده که گزارشگر خوزستانی اصلا اشاره به حضور هواداران تراختور نکرد! سایر بازیها هم همینطور…..

******
جناب حسنپور که تعداد و نحوه تشویق هواداران تراختور در ورزشگاه سهند را نمی بیند، برعکس، حضور ۲۲ تماشاگر ماشین سازی شهرداری را در مقابل صبای قم – که حساس و ۶ امتیازی بود-، خیلی زیاد میبیند، بطوریکه بارها و بارها از تیم پرهوادار ماشین سازی سخن بمیان می آورد! دست کارگردان سیمای سهند درد نکند که چندین بار استادیوم خالی و آن ۲۲ نفر قابل شمارش را که عده ای خاص از باشگاه بودند نشان داد تا عاقلان بفهمند که از نفت آبادان گرفته تا ماشین سازی شهرداری، همگی پرهوادارند الا تراختور که ؛ که تراختورون داشی توشوب چوخلاری نین باشینا !!!!!!!!!!

********

نتیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــجه :

ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند

تا هواداران تراختور ، زمیان بردارند!

یادداشت : ساوالان – اردبیل