صدا و سیما پیشتاز حوزه های فرهنگی و اجتماعی
صدا و سیما پیشتاز حوزه های فرهنگی و اجتماعی

به گزارش اویاقلیق ، آبدار در یازدهمین جلسه کمیته تبلیغات و امور بین الملل تبریز ۲۰۱۸ که به میزبانی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزار شد با تقدیر و تشکر از تلاش های صورت گرفته در تمامی حوزه های صدا ، سیما ، خبر و رادیو برون مرزی آذری ،  تبریز ۲۰۱۸ را یک […]

به گزارش اویاقلیق ، آبدار در یازدهمین جلسه کمیته تبلیغات و امور بین الملل تبریز ۲۰۱۸ که به میزبانی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزار شد با تقدیر و تشکر از تلاش های صورت گرفته در تمامی حوزه های صدا ، سیما ، خبر و رادیو برون مرزی آذری ،  تبریز ۲۰۱۸ را یک رویداد بزرگ ملی عنوان کرد و افزود : از زمان تشکیل دبیرخانه این رویداد ، نزدیک شصت جلسه برگزار شده و در تمامی جلسات و اتاق های فکر سعی شده از اقشار مختلف مردم از جمله هنرمندان ، نخبگان ، دانشگاهیان و حتی اصناف و کسبه نیز به جلسات دعوت و از نکته نظرات آنها استفاده شود.

وی در مورد هدف از انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ افزود : این انتخاب یک انتخاب فرهنگی و یک رویداد تاریخی است و پارامتر های زیادی برای این انتخاب وجود داشته که کلانشهر تبریز به عنوان کهن شهر ایران توانسته این افتخار را از آن خود کند .

آبدار خاطر نشان شد : تبریز مدت هاست که پای در مسیر توسعه و پیشرفتی همه جانبه گذاشته است چرا که ۵ سال متوالی به عنوان پاک ترین شهر ایران ،۲ سال متوالی به عنوان شهر زیست و امسال نیز به عنوان جهانشهر و پایتخت فرش دستباف انتخاب شده است و عواملی چون وجود ساختمان‌هـای مدرن و زیبای فراوان، خطوط هواپیمایی پیشرفته، طبیعت بکر و جذاب، غذاهای لذیذ، مساجد زیبا، اماکن و ابنیه تاریخی متعدد و… در کسب این عنوان موثر بوده است .

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تصریح کرد  : برای انجام کارهای زیرساختی و زیر بنایی رویداد  تبریز ۲۰۱۸ شش نفر از وزرای دولت پیگیر و درگیر موضوع هستند و ما با قرار دادن تبریز به عنوان مرکزیت گردشگری این رویداد ، سه مسیر تبریز ، مرند،جلفا ، منطقه آزاد ارس  ـ  تبریز، آذرشهر ، بناب ، مراغه  و  تبریز ، اهر ، کلیبر را به عنوان مسیرهای اصلی گردشگری انتخاب کردیم که امیدواریم این روند به نحو احسن و مناسب پیش رود .

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز هم در این جلسه با اشاره به اینکه باید برای تمامی برنامه ها زمانبندی خاصی در نظرداشت ، گفت : علیرغم برگزاری چندین جلسه متوالی در هر یک از ارگانهای عضو تبریز ۲۰۱۸ به طور جدی وارد فاز عملیات نشده ایم و تصمیم گیری ها در مورد کارهای عملی باید هرچه زودتر شروع شود .

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی افزود : بحث برند تبریز ۲۰۱۸ ، استراتژی تبلیغات ، برگزاری هفته های فرهنگی در سال ۲۰۱۷ دربعضی از کشورهای هدف،حضور در نمایشگاههای بین المللی داخلی و خارجی ، برگزاری همایش ها و سمینارهای مهم در داخل استان از موضوعاتی هستند که باید با سرعت روی آنها کار کرده و آوازه تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ را پررنگ تر کنیم .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این جلسه حضور و همراهی مردم را برای میزبانی از مسافران تبریز ۲۰۱۸ امری لازم و ضروری دانست و گفت : باید با برنامه ریزی های مناسب  و برنامه سازی های مختلف ، مردم را با ابعاد مختلف این رویداد بیشتر آشنا کنیم .

سید محسن لطیفی افزود : همکاران ما در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از زمان انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ با عزمی بسیجی وار در تمامی حوزه های برنامه سازی این موضوع را در دستور قرار داده و سعی می کنند به شکل مناسب موضوع را برای مردم اطلاع رسانی می کنند .

وی با ارائه گزارشی مفصل از روند تبریز ۲۰۱۸ در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی خاطر نشان شد : باید فعالیت های صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده در میان مردم و جامعه در ارتباط با این موضوع بازخورد داشته باشد.

ایشان استفاده صحیح و درست از رسانه را در تبلیغ شایسته واطلاع رسانی مناسب این رویداد مهم ارزیابی کرد و گفت : برای تبلیغ و کمک برای اطلاع رسانی هر چه بیشتر و بهتر تبریز در سال ۲۰۱۸ باید از ظرفیت های رسانه ای استان و کشور به شکل مناسب استفاده شود .

صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تهیه استراتژی تبریز ۲۰۱۸ و ارسال آن به ارگانهای مربوطه ، از همه دستگاههای ذی ربط و اعضای تبریز ۲۰۱۸ خواست برای بهتر شدن مسیر روند این رویداد ملی ، همکاری ها را بیشتر کنند.

انتهای پیام/