انتقاد از خلف وعده ارشاد در واگذاری زمین تالار شهر تبریز
انتقاد از خلف وعده ارشاد در واگذاری زمین تالار شهر تبریز

سعید حاجی‌زاده با انتقاد از تاخیر و خلف وعده صورت گرفته در واگذاری زمین در نظر گرفته شده برای ساخت تالار شهر  اظهار داشت: مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باوجود توافق امضاء شده، حاضر به واگذاری زمین مورد نظر نیستند. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز گفت: طبق توافق صورت گرفته قرار […]

سعید حاجی‌زاده با انتقاد از تاخیر و خلف وعده صورت گرفته در واگذاری زمین در نظر گرفته شده برای ساخت تالار شهر  اظهار داشت: مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باوجود توافق امضاء شده، حاضر به واگذاری زمین مورد نظر نیستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز گفت: طبق توافق صورت گرفته قرار بود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زمین مورد نظر واقع در جنب لاله پارک را در اختیار شهرداری قرار دهد تا در آن تالار شهر ساخته شود اما به رغم این توافق امضاء شده میان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز، این وزارت خانه از عمل به تعهد خود امتناع می‌کند.

وی گفت: این خلف وعده در حالی است که از نظر سالن تئاتر و نمایش در تبریز با کمبود مواجهیم و ساخت تالار و مجموعه مناسب و استاندارد اختصاصی برای جامعه هنری تبریز ضروری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان شهر تبریز با ابراز تاسف از بی توجهی و پی گیری نکردن مسئولان مربوط در این زمینه گفت: این بی‌توجهی‌ها موجب شده است بودجه پیش بینی شده برای ساخت تالار شهر تاکنون با گذشت هفت ماه از سال، معطل مانده و جذب نشود.

وی افزود: با امتناع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از واگذاری زمین توافق شده، حتی اگر بخواهیم سراغ زمین مناسب دیگری برویم زمان بر خواهد بود، به ویژه اینکه در زمین توافق شده برخی کارهای آماده سازی برای اجرای پروژه مذکور صورت گرفته است، بنابراین با هر روز تأخیر، هنرمندان این شهر همچنان گرفتار مشکلات کمبود مکان مناسب خواهند بود.

حاجی‌زاده تاکید کرد: مدیریت استان به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و در صورت نیاز نمایندگان مجلس باید پی‌گیری لازم را ‌با جدیت انجام دهند تا هرچه سریع‌تر این زمین در اختیار شهرداری قرار گیرد و تالار شهر تبریز هرچه سریع‌تر احداث و آماده بهره‌برداری شود.