نخستین زنگ سبز مدارس ایران در تبریز نواخته شد
نخستین زنگ سبز مدارس ایران در تبریز نواخته شد

موسس نخستین مدرسه طبیعت آذربایجان‌شرقی در آیین نواختن نخستین زنگ سبز مدارس ایران در تبریز با کودکان را یکی از شیرین‌ترین کارها عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پیوند مدارس عموم را با مدرسه طبیعت برقرار کنیم. میترا بایرام‌زاده افزود: وقتی کار با بچه‌ها صورت می‌گیرد یک خلاء به اسم جدایی کودکان از طبیعت به […]

موسس نخستین مدرسه طبیعت آذربایجان‌شرقی در آیین نواختن نخستین زنگ سبز مدارس ایران در تبریز با کودکان را یکی از شیرین‌ترین کارها عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پیوند مدارس عموم را با مدرسه طبیعت برقرار کنیم.

میترا بایرام‌زاده افزود: وقتی کار با بچه‌ها صورت می‌گیرد یک خلاء به اسم جدایی کودکان از طبیعت به چشم می‌خورد.

وی اضافه کرد: مدت‌ها است که کودکان ما سرما و گرما را حس نمی‌کنند. طلوع و غروب خورشید را نمی‌بینند. زمستان و تابستان برای آنها مفهوم ندارد. وقتی تمام اینها را از کودکان می‌گیریم یک خلاء پر رنگ به چشم می‌خورد و فرد را به سمت پر کردن خلاء سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در این از دست دادن‌های طبیعت، کودکان ما خلاقیت خود را گم می‌کنند. چیزی که امروز برای بسیاری از خانواده‌ها و واحدهای آموزشی مهم است همین پرورش دادن خلاقیت است.

موسس نخستین مدرسه طبیعت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اگر ما بتوانیم این آشتی را با طبیعت بین کودکان برقرار کنیم بسیاری از مشکلات کنونی را شاهد نخواهیم بود، تصریح کرد: طبیعت آنقدر جذابیت‌های زیادی دارد که خیلی راحت می‌توانیم کودک را از تکنولوژی‌های مدرن دور کرده و به سمت طبیعت ببریم و این پیوند نیاز به تلاش خاصی ندارد و فقط کافی است طبیعت در اختیار کودک قرار گیرد.

وی گفت: بچه‌های ما آن فضا را در اختیار ندارند که اگر داشته باشند خیلی راحت جذب می‌شوند.

بایرام‌زاده یادآور شد: علاقه به محیط زیست یکی از علاقه‌های شخصی ما از نوجوانی بوده است ولی از زمانی که درگیر به کار آموزش کودکان شدم این از علاقمندی گذشته و به صورت یک ضرورت مهم و پر رنگ به خود گرفت.

موسس نخستین مدرسه طبیعت آذربایجان‌شرقی از سابقه ۱۶ ساله خود در زمینه کار با کودکان خبر داد و افزود: پیش از این اردوهای طبیعی مثل گردش در چمنزارها، دشت‌ها و کوه‌ها برای کودکان برگزار می‌کردیم که آن فضا را هر چند برای ساعات کوتاه ولی تجربه کنند، برنامه‌های جمع آوری زباله توسط کودکان و… از دیگر این اقدامات بود.

بایرام‌زاده با اشاره به اینکه مدارس طبیعت از سال ۹۳ آغاز بکار کرده و قدمت بالایی ندارند، تصریح کرد: خیلی خوشحالم که بزرگ‌ترین مدرسه طبیعت در آذربایجان‌شرقی قرار گرفته و امیدوارم به عنوان اولین واحد مدرسه طبیعت با همکاری مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش بتوانیم این موضوع را ارتقا بخشیم.