کمک ۱۲۰۰ میلیارد ریالی دولت به شهرداری تبریز از محل مالیات
کمک ۱۲۰۰ میلیارد ریالی دولت به شهرداری تبریز از محل مالیات

محمدصادق پورمهدی اظهار داشت: بر اساس سیاست‌گذاری شورای ترافیک و توافق با شهرداری و شورای شهر تبریز، توسعه حمل و نقل عمومی جزو اولویت‌های مدیریت استان است و بر این اساس بیشترین سرمایه‌گذاری در طرح قطار شهری تبریز در دو سال گذشته انجام شده است. وی تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی شهر تبریز را از مهم‌ترین برنامه‌های […]

محمدصادق پورمهدی اظهار داشت: بر اساس سیاست‌گذاری شورای ترافیک و توافق با شهرداری و شورای شهر تبریز، توسعه حمل و نقل عمومی جزو اولویت‌های مدیریت استان است و بر این اساس بیشترین سرمایه‌گذاری در طرح قطار شهری تبریز در دو سال گذشته انجام شده است.

وی تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی شهر تبریز را از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه حمل و نقل عمومی ذکر کرد و گفت: خوشبختانه امسال تعدادی اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوس‌رانی تبریز شده و تعدادی هم در حال بازسازی است.

پورمهدی با بیان این که دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است، افزود: با این حال در سال گذشته چهار میلیارد و در سال جاری ۲٫۵ میلیارد تومان به صورت مستقیم به بحث توسعه حمل و نقل عمومی در شهر تبریز اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: دولت از محل مالیات و ارزش افزوده نیز ۱۲۰ میلیارد تومان به شهرداری تبریز کمک کرده است که بر اساس توافق صورت گرفته بخش عمده این اعتبار در توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی هزینه می‌شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی در تبریز، گفت: با شهرداری توافق کرده‌ایم که در سال ۹۵ به جای توسعه خیابان‌ها و مسیرگشایی و احداث زیرگذرها و روگذرها، بیشتر در حوزه نرم‌افزاری و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی سرمایه‌گذاری کند و این موضوع در بودجه شهرداری نیز پیش‌بینی شده است.