اجلاس معاونان بهداشت کشور در تبریز به مدت چهار روز
اجلاس معاونان بهداشت کشور در تبریز به مدت چهار روز

رئیس مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی صبح امروز در حاشیه اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تبریز در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های این اجلاس در تبریز پرداخت. وی گفت: برنامه‌های آغازین که البته با حضور همه مسئولان استانی همراه نبود شب گذشته آغاز شده که در روز اول برنامه‌های تحول سلامت در حوزه بهداشت […]

رئیس مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی صبح امروز در حاشیه اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تبریز در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های این اجلاس در تبریز پرداخت.

وی گفت: برنامه‌های آغازین که البته با حضور همه مسئولان استانی همراه نبود شب گذشته آغاز شده که در روز اول برنامه‌های تحول سلامت در حوزه بهداشت توسط دکتر سیاری معاون وزیر ارائه شد.

تبریزی ادامه داد: ارائه گزارشی از تحول در حوزه بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز از دیگر عناوین برنامه‌های روز اول بود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های سوگواری ماه محرم عنوان کرد: در زمینه آمادگی برای اربعین حسینی و برنامه‌های منطقه‌ای در خصوص بلایا نیز ارائه گزارشی صورت گرفت و نیز در مورد سلامت در زندان‌ها نیز بحث و تبادل نظر شد.

تبریزی خاطرنشان کرد: در روز دوم نیز برنامه‌های متنوعی از جمله بررسی عملکرد دانشگاه‌ها در برنامه گسترش پزشک خانواده و نیز بیماری تب مالت و شرح وظایف کارشناسان در مراکز سلامت جامعه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی گفت: سیاست‌های جمعیتی مرگ مادران و تکامل نوزادن و نیز برنامه‌های دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر در سند ملی نیز جزو اولویت‌های برنامه روز دوم است.

وی اضافه کرد: طرح تحول بهداشت عمومی و پیوست سلامت، مروری بر برنامه‌های روانی، اجتماعی و اعتیاد در طرح تحول سلامت و گزارش سنجش سواد سلامت جزو برنامه‌های اجلاس معاونان بهداشت در روز دوم خواهد بود.

تبریزی افزود: در روز سوم و چهارم نیز برنامه‌های پرسش و پاسخ و کارگاه‌های گروهی مورد توجه قرار دارد و برای شفاف کردن عملکرد جاری فرآیند و پیدا کردن مشکل‌دار و سازماندهی تیم ارتقا تصمیم‌گیری می‌شود.