تبریز مرکز شبکه جهانی قالی می‌شود/ گسترش تعاملات دانشگاه‌های دنیا با دانشکده فرش تبریز
تبریز مرکز شبکه جهانی قالی می‌شود/ گسترش تعاملات دانشگاه‌های دنیا با دانشکده فرش تبریز

غدا حجاوی ظهر امروز در دیدار از دانشکده فرش تبریز و کارگاه‌های فعال مرتبط با تولید و مرمت قالی ضمن تبریک کسب این عنوان برای شهر تبریز به ارزیابی‌های همه جانبه صورت گرفته برای اعطای این عنوان جهانی اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد، تا تبریز به عنوان مرکز شبکه جهانی قالی فعالیت کند. وی […]

imagesغدا حجاوی ظهر امروز در دیدار از دانشکده فرش تبریز و کارگاه‌های فعال مرتبط با تولید و مرمت قالی ضمن تبریک کسب این عنوان برای شهر تبریز به ارزیابی‌های همه جانبه صورت گرفته برای اعطای این عنوان جهانی اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد، تا تبریز به عنوان مرکز شبکه جهانی قالی فعالیت کند.

وی خواستار گسترش تعاملات و ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه‌های مرتبط دنیا با دانشکده فرش تبریز شد و اظهار کرد: آماده‌ایم تا زمینه ارتباط مستقیم سایر دانشگاه‌ها را برای جذب دانشجو در دانشکده فرش تبریز فراهم کنیم.

رئیس دانشکده هنرهای اسلامی دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در این نشست گزارشی از روند تاسیس تا جذب اساتید و دانشجویان در دانشکده فرش تبریز ارائه کرد.

 محمدزاده از جذب دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترای مرتبط با قالی در دانشکده فرش تبریز خبر داد و افزود: دوام و حیات دانشکده مرتبط با قالی در شهر جهانی بافت قالی مرهون وجود اساتید سنتی مسلم در این شهر است.

محمدزاده از توجه ویژه به شناخت بازار و تجارت در روند آموزشی دانشجویان رشته‌های مرتبط با قالی خبر داد و از پیشنهاد خانم حجاوی برای جذب دانشجویان خارجی در دانشکده فرش استقبال کرد.

محمدزاده گفت: دانشگاه آماده است تا یکسری تسهیلات رفاهی نیز برای دانشجویان خارجی در نظر بگیرد.

در این دیدار که پیرو بازدید قبلی اعضای هیئت رئیسه شورای جهانی صنایع دستی و همزمان با مراسم معرفی تبریز به عنوان شهر جهانی بافت قالی صورت گرفت، بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، فرزین حق‌پرست مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و محمدعلی کی‌نژاد رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز حضور داشتند.