ضرورت هدفمندی توسعه رشته های دانشگاهی
ضرورت هدفمندی توسعه رشته های دانشگاهی

رضا رحمانی در نشست شورای مشورتی دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور رییس این دانشگاه برگزار شد،‌ اظهار کرد: هماهنگی رشته های دانشگاهی با بازار کار و نیازهای کشور اصلی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا با خیل بیکاران در برخی رشته ها مواجه نباشیم. وی افزود:‌ گسترش رشته های بین رشته […]

رضا رحمانی در نشست شورای مشورتی دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور رییس این دانشگاه برگزار شد،‌ اظهار کرد: هماهنگی رشته های دانشگاهی با بازار کار و نیازهای کشور اصلی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا با خیل بیکاران در برخی رشته ها مواجه نباشیم.

وی افزود:‌ گسترش رشته های بین رشته ای موضوعی است که باید در دستور کار دانشگاه آزاد قرار گیرد چرا که امروزه در بخش های مختلف شاهد خلا دانش آموخته دانشگاهی هستیم.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد:‌ ارتباط تولید با دانشگاه به رغم همه تلاش هایی که شده به نتایج مطلوبی نرسیده ولی اقدامات خوبی در این مسیر انجام شده که امیدواریم موجب پیوستگی بیشتر این دو بخش با هم شود.

رحمانی بر لزوم سرمایه گذاری بر روی رشته های آموزشی و سلامت تاکید کرد و گفت: توسعه آینده کشور با تکیه بر این دو محور امکان پذیر است لذا انتظار می رود دانشگاه آزاد اسلامی برای آن برنامه ویژه داشته باشد.

نماینده مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو اضافه کرد:‌توسعه تحصیلات تکمیلی نیز باید تسریع شود تا امکان ارتقای علمی دانشجویان مقاطع پایین تر فراهم گردد.