انتخابات ضعیف باشد همه ضرر می‌کنند/از زاویه منافع ملی نگاه کنیم
انتخابات ضعیف باشد همه ضرر می‌کنند/از زاویه منافع ملی نگاه کنیم
رهبر انقلاب گفتند: من احدی را متهم نمی‌کنم اما به همه یادآور می‌شوم ما باید به انتخابات از زاویه منافع ملی نگاه کنیم نه از زاویه‌های جناحی و گروهی. اگر انتخابات ضعیف باشد همه ضرر می‌کنند.

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایرنا، جمعی از رأی اولی‌ها و خانواده‌های شهدا در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز – چهارشنبه ۹ اسفندماه – با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار اظهار داشتند: انتخابات قوی و پرشور یکی از ارکان اداره درست کشور است.
ایشان بیان داشتند: ما اگر بتوانیم به دنیا نشان دهیم که ملت در صحنه‌های مهم و تعیین کننده کشور حضور دارند کشور را نجات دادیم و پیش بردیم.
رهبر انقلاب در ادامه با اشاره به اینکه بعضی در داخل به انتخابات بی‌التفاتی می‌کنند، عنوان کردند: من احدی را متهم نمی‌کنم اما به همه یادآور می‌شوم ما باید به انتخابات از زاویه منافع ملی نگاه کنیم نه از زاویه‌های جناحی و گروهی. اگر انتخابات ضعیف باشد همه ضرر می‌کنند. هر کسی که ایران، ملت و امنیت خود را دوست دارد بداند اگر انتخابات ضعیف برگزار شود هیچ کس سود نمی‌برد و همه ضربه می‌خورند.
ایشان ادامه دادند: کسانی ممکن است به هر دلیلی نتوانند در انتخابات شرکت کنند. با آنها حرفی نداریم. اما کسانی که اظهار بی‌میلی به انتخابات می‌کنند و دیگران را به عدم حضور تشویق می‌کنند. اینها قدری بیشتر فکر کنند. رای ندادن هیچ دستاورد و فایده‌ای ندارد و مشکلی از کشور را حل نمی‌کند.
رهبر انقلاب تصریح کردند: کسانی ممکن است به هر دلیلی نتوانند در انتخابات شرکت کنند. با آنها حرفی نداریم. اما کسانی که اظهار بی‌میلی به انتخابات می‌کنند و دیگران را به عدم حضور تشویق می‌کنند. اینها قدری بیشتر فکر کنند. رای ندادن هیچ دستاورد و فایده‌ای ندارد و مشکلی از کشور را حل نمی‌کند.

صندوق رأی و انتخابات برای ملت ما آسان به دست نیامده است
حضرت آیت الله خامنه ای اظهار داشتند: این صندوق رأی، این انتخابات آسان به میان کشور ما و ملت ما نیامده، از این حرف ها نبود، از این خبرها نبود. یک مدتی که استبداد مطلق بود بعد هم که ظاهر انتخابات وجود داشت انتخابات فقط ظاهری بود، هیچ باطنی نداشت یعنی لیست ها را در دربار و حتی در سفارتخانه‌های خارجی بعضاً تنظیم می کردند.
ایشان ادامه دادند: اینکه مردم بروند با انگیزه، با شناخت، با ایمان، با توقع، با امید بروند پای صندوق رأی بیاندازند، این آسان به دست نیامده، خیلی برای این کار مجاهدت شده در این کشور. حالا شروع مجاهدات البته از بعد از مشروطه به این طرف است لکن حرکت عمده‌ی مجاهدات و مبارزات در نهضت امام بزرگوار و نهضت اسلامی است که مردم پشت‌سر امام قرار گرفتند و این راه را طی کردند.

نتیجه انتخابات قوی، برداشته شدن مشکلات کشور است
رهبر انقلاب یادآورشدند: اگر انتخابات قوی بود، منتخب هم قوی خواهد بود. اگر ما در انتخابات مجلس حضور قوی داشته باشیم مجلس قوی کارهای بزرگ می تواند انجام بدهد، قدم های بلند می تواند بردارد.
آیت الله خامنه ای افزودند: بنابراین انتخابات قوی نتیجه‌اش پیشرفت کشور است، نتیجه‌اش سود بردن کشور است، برداشتن مشکلات کشور است.

حضور مردم پشتوانه امنیت ملی و نشانه قدرت ملی است
ایشان اظهار داشتند: بعضی‌ها بودند شاید حالا هم باشند، می گویند آقا یک عده‌ای در انتخاباتی برگزار بشود یک جمعی از مردم شرکت کنند بعد هم یک حکومتی سر کار بیاید یا یک دولتی یا یک مجلسی کارهای خودش را انجام بدهد. ما معتقدیم نه؛ باید انتخابات انتخابات پرشور باشد. باید پرجمعیت باشد.
رهبر انقلاب تصریح کردند: برای اینکه حضور مردم پای صحنه، پای صندوق رأی نشانه‌ی حضور ملّت در صحنه‌های مهم اداره‌ کشور است. این برای کشور ثروت بزرگی است. ما اگر بتوانیم به دنیا نشان بدهیم که ملت در صحنه‌های مهم و تعیین کننده‌ کشور حضور دارند، کشور را نجات داده‌ایم، کشور را پیش برده‌ایم.
آیت الله خامنه ای با بیان اینکه دولت هایی هستند در دنیا که چهارچشمی مراقب مسائل کشورند، مراقب مسائل ایرانند، اضافه کردند: آمریکا، سیاست های غالب بر اروپا، سیاست های صهیونیست ها، سیاست های سرمایه‌داران و کمپانی‌داران بزرگ دنیا، این سیاست ها متوجه ایرانند.می خواهند ببینند اینجا چه خبر است.
ایشان بیان داشتند: این ناظران سیاسی از همه بیشتر از حضور مردم می ترسند، از قدرت مردمی بیمناکند و ملاحظه می کنند. چرا؟ چون قدرت مردمی را دیده‌اند. دیده‌اند که اگر این ملت در صحنه حضور پیدا بکند، حتماً بر مشکل غلبه پیدا می کند.

قدرت ملی پشتوانه‌ امنیت ملی است
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: معجزه‌ حضور ملت ایران در صحنه را دشمنان ملت ایران دیدند. لذا از حضور مردم ملاحظه می کنند. حالا می خواهند ببینند آیا مردم حضور دارند یا نه. این پشتوانه‌ امنیت ملی ماست. قدرت ملی پشتوانه‌ امنیت ملی است. اگر دشمن احساس کند شما توانایی ندارید، ملت ایران قدرتی ندارد، همه نوع امنیت شما را تهدید خواهد کرد.
آیت الله خامنه ای افزودند: امنیت ملی همه چیز است. اگر امنیت نباشد، هیچ چیز نیست. دشمن با قدرت ملی ما مخالف است. پس هر چیزی که نشانه‌ قدرت ملی است، با آن مخالفت می کنند از جمله با انتخابات.

در روزهای باقی مانده ماه شعبان از دعا و استغفار و صلوات غفلت نکنید
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان توصیه هایی به جوانان داشتند و گفتند: از ماه شعبان روزهای کوتاهی باقی مانده است. ماه دعا، ماه مناجات، ماه استغفار، شعبان یک چنین ماهی است. در همین چند روزی که باقی مانده است، توصیه‌ جدی من به شما جوانان عزیز، چه پسرها و چه دخترها این است که از دعا و استغفار و صلوات غفلت نکنید.