خودکشی رییس مخوف ترین باند سرقت مسلحانه قبل از اعدام / همه جنایتی در پرونده اش داشت
خودکشی رییس مخوف ترین باند سرقت مسلحانه قبل از اعدام / همه جنایتی در پرونده اش داشت
رییس مخوف ترین باند سرقت مسلحانه قبل از اعدام در زندان مرکزی تبریز خودکشی کرد.

به گزارش اویاقلیق به نقل از رکنا؛ حسن.ن، سرکرده باند سارقان مسلح تبریز که باند مذکور در ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ اقدام به سرقت مسلحانه چندین کیلو طلا کرده و نیز باعث کشته و زخمی شدن ده ها نفر در خیابان حجتی تبریز شده و از سوی قضات دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی به قصاص نفس محکوم شده بودند؛ در زندان مرکزی تبریز در حالی که دوران محکومیت خود را سپری می کرد، خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.

 

این سارقان به نام های اصغر، حسن، رسول، بهنام و بهزاد در محدوده سنی ۳۰ ساله، باندی متشکل از ۵ نفر بودند که از سال ۱۳۸۹، اقدامات تبهکارانه خود را شروع کرده بودند.

 

پرونده اعضای این باند که از دیگر اتهامات آنان علاوه بر سرقت مسلحانه ، سرقت خودرو، حمل اسلحه، قتل و… است، در تاریخ ۲۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ با صدور کیفر خواست از شعبه ۶ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی برای محاکمه ارسال می شود و  جلسه رسیدگی به اتهامات اعضای جوان این باند روزهای دوشنبه و سه شنبه، دوم و سوم اسفند ماه سال ۱۴۰۰، (به دلیل سنگین بودن پرونده، دادگاه دو روز متوالی برای رسیدگی به آن زمان صرف کرد) در شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی، برگزار می شود و در ابتدای جلسه رسیدگی رییس دادگاه از تمام اولیای دم مقتولان این پرونده و نیز کسانی که در جریان فعالیت های این باند به نوعی زیان دیده بودند می خواهد تا شکایات خود را به دادگاه ارایه دهند که همگی آنان درخواست قصاص را از دادگاه خواستار می شوند.

بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای دم مقتولان این پرونده، قاضی از تک تک اعضای باند می خواهد که دفاعیات خود را در رابطه با اتهامات وارده به دادگاه ارایه دهند که همگی آنان ضمن پذیرش اتهامات خود از کرده خود ابراز پشیمانی و ندامت می نمایند.

 

احکام اعضای باند مذکور

و حال قضات شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی، رای خود را در رابطه با اعضای باند مذکور به شرح زیر صادر کردند:

اصغر: به دلیل ارتکاب دو فقره قتل عمد به دوبار قصاص نفس محکوم شد.

حسن: به دلیل ارتکاب یک فقره قتل عمد به یک بار قصاص نفس محکوم شد.

و نیز هر دو (اصغر و حسن) از بابت نگهداری اسلحه و سایر اتهامات، به حبس و پرداخت دیه محکوم شدند.

سیمین، رسول و بهنام از باب معاونت در قتل عمدی ، به حبس های طویل المدت محکوم شدند.

و بهزاد، دیگر عضو باند نیز از بابت نگهداری اسلحه و سرقت خودرو به حبس محکوم گردی و نیز در خصوص اتهامات متهمین از طریق ارتکاب سرقت های مسلحانه پرونده در دادگاه انقلاب تبریز رسیدگی شد.

گزارش رکنا حاکی است، حسن در زندان مرکزی تبریز در انتظار چوبه دار بود در اقدامی خودخواسته دست به خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد.

خبرنگار: فاطمه قلی پور گنجه لو