آماده مناظره ام!
آماده مناظره ام!
نماینده تبریز أذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ابهامات زیاد در این قانون آماده مناظره با کسانی هستم که در طول چند روز گذشته عجولانه به اینجانب اعتزاض کردند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ابهامات بسیار در قانون اخذ مالیات از حساب های حقیقی شهروندان ایرانی، آماده مناظره با منتقدان خود هستم!
محمد حسین فرهنگی در گفت و گویی  ادامه داد: بدون هیچ توضیحی فقط متن مصوبه ای را که حذف آن هم رای نیاورد، خواندم و اظهار تاسف کردم.  ابهامات موجود در بند ج تبصره ۶ به میزانی است که نیاز به اصلاح نداشته باشد و واکنش قاطبه مردم نیز به همین علت است.
فرهنگی ادامه داد: سخنگوی سازمان امورمالیاتی و برخی از همکاران اینجانب در مجلس در صورت دقت نظر بیشتر خواهند فهمید که این متن اگر قانون شود، به صرفه و صلاح کشور و مردم نیست. البته ۷۳ نفر از نمایندگان نیز همین نظر را داشتند و با توجه به اعتراضات مردمی، امروزه، تعداد آنان افزایش یافته است. در جریان این مصوبه معلوم شد سامانه شفافیت آرا نیز ایراد دارد چون آمار موافقان را به ۸۲ افزایش داده است و برخی مخالفان حذف نیز موافق! شده اند!
همانند عائدی سرمایه که هنوز قانون نشده است، خروج پول از حساب های بانکی؛ تبدیل پول به ارز و طلا و انجام تبادلات بویژه با خارج از کشور با ارز دیجیتال ماحصل این قبیل تصمیمات خواهد بود.
فرار از سرمایه گذاری در بانکها و نیز تولید کشور موجب ورشکستگی سیستم بانکی نیز می شود.
این قبیل موارد با وضع موجو،د تمام ملت را تبدیل به مودی مالیاتی خواهد کرد و هر روز هزاران نفر باید جهت ادای توضیح در مقابل ادارات امورمالیاتی صف بکشند.
توضیح اثبات غیر درآمدی بودن مبلغ واریزی توسط صاحب حساب امری مبهم و عدم اعلام میزان مبلغ و تعداد واریزی به حساب نیز مبهم ترین بخش مصوبه جدید است.
بنا بر سوگندی که در آغاز نمایندگی مردم در مجلس یاد کرده ایم، وظیفه داریم از حقوق مادی و معنوی موکلین دفاع و مواقع لازم اطلاع رسانی کنم.
خواندن مصوبه مجلس و اطلاع رسانی آن حداقل کاری است که می شود انجام داد.