امکان یخ‌زدگی محلول تا دمای منفی ۲۲ درجه سانتی‌گراد وجود ندارد / برخی افراد اهداف خود را با سواستفاده از دانشگاه تبریز پیش نبرند
امکان یخ‌زدگی محلول تا دمای منفی ۲۲ درجه سانتی‌گراد وجود ندارد / برخی افراد اهداف خود را با سواستفاده از دانشگاه تبریز پیش نبرند
طراح محلول ضد یخ زدگی در واکنش به ادعای مطرح شده در خصوص یخ زدن این محلول نیزگفت: امکان یخ‎زدگی این محلول تا دمای ۲۲ درجه‌ی سانتی گراد زیر صفر وجود ندارد و هر عزیزی می‌تواند مقداری از این محلول را برداشته و در فریزر منزل قرار دهد. اگر تا ۲۲ درجه‌ی سانتی‌گراد زیر صفر یخ زدگی انجام شد، من در خدمت دوستان هستم.

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، طراح محلول ضد یخ زدگی در واکنش به ادعای مطرح شده در خصوص یخ زدن این محلول نیزگفت: امکان یخ‎زدگی این محلول تا دمای ۲۲ درجه‌ی سانتی گراد زیر صفر وجود ندارد و هر عزیزی می‌تواند مقداری از این محلول را برداشته و در فریزر منزل قرار دهد. اگر تا ۲۲ درجه‌ی سانتی‌گراد زیر صفر یخ زدگی انجام شد، من در خدمت دوستان هستم.

وی همچنین افزود: وقتی که این محلول در حجم بالایی از برف تخلیه می‌شود، برف را آب کرده و غلظتش تغییر می‌کند. تصور کنید اگر در داخل یک استخر بزرگ تنها به اندازه یک لیوان نمک بریزیم، قطعا یخ خواهد زد اما اگر در داخل یک سطل آب این نمک را بریزیم، یخ نمی‌زند. لذا تفاوت در غلظت است و امکان یخ‌زدگی خود محلول تقریبا غیر ممکن است.

ذاکر حمیدی استاد تمام دانشکده‌ی فیزیک دانشگاه تبریز ضمن اعلام آمادگی برای انجام مباحثه‌ی علمی با متخصصان این حوزه، از کسانی که ادعاهایی در خصوص این محلول مطرح می‌کنند انتقاد کرد و گفت: من تا روزی که زنده هستم، پاسخگوی عزیزان خواهم بود اما خواهشمندم که افراد به‌صورت علمی برخورد کنند و حداقل جرأت این را داشته باشند که یک مطلب علمی را علمی ادامه داده و از شانتاژها و خبرسازی‌های دروغ پرهیز کنند.

وی ادامه داد: تمامی اسناد و مدارک موجود است و از طرفی اگر این عزیزان، اعضای هیأت علمی هستند، مقالات آی اس آی موجود در این زمینه نیز می‌تواند کارگشا باشد چراکه یک تأئیدیه‌ی بین‌المللی محسوب می‌شوند.

اعتبار دانشگاه تبریز فراتر از اعتبار اشخاص است

ذاکر حمیدی با تأکید بر جایگاه، مرجعیت علمی و اصالت دانشگاه تبریز، خاطرنشان کرد: درست نیست که ما با اسم دانشگاه تبریز مطالب کذبی را ارائه دهیم؛ دانشگاه تبریز حرمت علمی و اخلاقی دارد و نباید با استفاده از آرم و اعتبار دانشگاه تبریز مطالب کذبی را بیان کنیم که نتوانیم پاسخگو باشیم. هرگونه اطلاع رسانی باید از طریق مراجع رسمی دانشگاه صورت پذیرد و اعتبار دانشگاه تبریز فراتر از اعتبار اشخاص است و باید از طریق مراجع رسمی دانشگاه اظهار نظر کنیم و نباید با برخی صحبت‌ها که اعتبارشان مشخص نیست، اعتبار علمی دانشگاه را خدشه دار کنیم.

برخی افراد اهداف و امیال خود را با سوء استفاده از برند دانشگاه تبریز پیش نبرند

وی افزود: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تبریز برای هر آنالیزی مهر می‌زند و شما می‌توانید برای آزمایش یک آب معدنی هم مهر آزمایشگاه را بگیرید لذا خواهشمندم برخی افراد اهداف و امیال خود را با سوء استفاده از برند دانشگاه تبریز پیش نبرند.
ایسنا