حمله به تابلوی مونالیزا با سوپ!
حمله به تابلوی مونالیزا با سوپ!
دو فعال زن محیط زیست روی تابلوی مشهور مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی در موزه لوور پاریس سوپ قرمز ریختند.

به گزارش اویاقلیق به نقل از العالم، معترضان محیط زیستی روز یکشنبه با پرتاب سوپ به روی تابلو نقاشی «مونالیزا» به این شاهکار هنری حمله کردند؛ البته به نظر می‌رسد با وجود شیشه محافظی که در مقابل تابلو قرار دارد، سوپ مستقیما به نقاشی برخورد نکرده باشد.
دو معترض از یک گروه محیط‌زیستی در روز یکشنبه سوپ را روی شیشه ضدگلوله محافظ نقاشی «مونالیزا» اثر «لئوناردو داوینچی» پرتاب کردند و خواستار حق داشتن «غذای سالم و پایدار» شدند.
«خبرگزاری فرانسه» نوشت، در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، دو زن که روی لباس‌هایشان عبارت «FOOD RIPOSTE» نوشته شده است، دیده می‌شود که سوپ را به سمت شیشه‌ای که از شاهکار لئوناردو داوینچی محافظت می‌کند پرتاب می‌کنند و برای نزدیک‌تر شدن به نقاشی از زیر یک مانع امنیتی عبور می‌کنند.
آن‌ها حین این اقدام فریاد زدند که «چه چیزی مهم‌تر است؟…هنر، یا حق داشتن غذای سالم و پایدار؟»
این معترضان افزودند: «سیستم کشاورزی ما بیمار است. کشاورزان ما حین کار جانشان را از دست می‌دهند.»
تابلو قرن شانزدهمی «مونالیزا» یکی از مشهورترین آثار هنری جهان است که در موزه «لوور» واقع در پاریس نگهداری می‌شود. این نخستین‌باری نیست که یک اثر هنری هدف حمله معترضان محیط زیستی قرار می‌گیرد. موزه‌های سراسر اروپا از مدت‌ها قبل با خطر حملات غافلگیرکننده فعالان محیط‌زیستی مواجه شده‌اند.
این گروه از فعالان محیط زیستی با هدف مورد توجه قرار دادن خطر تغییرات اقلیمی اغلب شاهکارهای مشهور هنری را هدف قرار می‌دهند. این گروه از افراد پیش‌تر نیز به نقاشی «مرگ و زندگی» اثر «گوستاو کلیمت»‌ نقاش برجسته اتریشی حمله کردند و روی آن رنگ سیاه روغنی ریختند. دو معترض بر روی یکی از نقاشی‌های «امیلی کار» نقاش کانادایی که در «گالری هنر ونکوور»‌ نگهداری می‌شود، شیره درخت افرا ریختند و دست‌هایشان را با چسب دیوار چسباندند.