سرمایه گذار ترکیه ای با طرح کشت و فرآوری پنبه به خانواده ارس پیوست
سرمایه گذار ترکیه ای با طرح کشت و فرآوری پنبه به خانواده ارس پیوست
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس از پیوستن سرمایه گذار ترکیه ای با طرح کشت و فرآوری پنبه به خانواده ارس خبر داد.

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، علی نوید معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در ادامه‌ی روند رو به رشد سرمایه‌گذاری در منطقه، طرح سرمایه‌گذاری کشت و فرآوری پنبه و صنایع وابسته توسط سرمایه‌گذار ترکیه‌ای در کمیسیون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس به تصویب رسید.

وی افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری یک میلیون و ۸۲۰ هزار دلاری شرکت دنیز آنی کیمیاگران ارس در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ظرفیت تولید ۴۰۰ تن در سال به اجرا درمی‌آید.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان خاطرنشان ساخت: برآورد زمانی بهره‌برداری از این واحد تولیدی ۲۴ ماه بوده و با آغاز بکار آن برای ۲۵ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی خواهد شد.‌ وی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح در زون ۴ محدوده خداآفرین استحصال بذر و الیاف پنبه و کشت ارقام اصلاح‌ شده برای تولید محصولات باکیفیت است که با بهره‌برداری از آن نیاز تعدادی از واحدهای تولیدی منطقه نیز رفع خواهد شد.