مالک رحمتی کیست و چه برنامه ای در سر دارد؟!
مالک رحمتی کیست و چه برنامه ای در سر دارد؟!
استاندار جدید آذربایجان‌شرقی گفت: برای تمام اولویت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و در مجموع توسعه متوازن استان برنامه دارم.

به گزارش اویاقلیق، مالک رحمتی که با موافقت هیأت دولت به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی منصوب شده است، متولد ۱۳۶۱ اهل مراغه، فارغ التحصیل مقطع دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق و دارای سوابق اقتصادی و اجرایی در آستان قدس رضوی، وزارت کشور و بنیاد شهید می باشد که پیش از این نیز ریاست سازمان خصوصی سازی، قائم مقام آستان قدس، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیات امناء و ریاست بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس و عضویت هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور را عهده دار بوده است.

وی که اصالت مراغه ای دارد، داماد سیدمصطفی هاشمی نماینده پیشین این شهر و معاون فعلی ستاد اجرایی فرمان امام است، جوان‌ترین استاندار دولت سیزدهم بوده و با انتخاب وی امیدها برای تشکیل یک تیم مدیریتی جوان و انقلابی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های دولت در استان زنده شد.

اولویت‌های استاندار جدید آذربایجان‌شرقی برای توسعه متوازن

مالک رحمتی در گفتگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در مقطع کنونی موضوعات مختلفی مثل انتخابات مجلس، مدیریت بحران آبی و خشکی دریاچه ارومیه، توجه به آمایش سرزمین و توسعه متوازن استان اولویت‌هایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: برای به سرانجام رساندن پروژه‌هایی مثل انتقال آب ارس به تبریز و تشکیل شرکت مس آذربایجان و سایر مسائل مبتلابه مهم آذربایجان شرقی برنامه‌های خود را در یک بسته کامل راهبردی ارائه خواهم کرد.

رحمتی ابراز داشت: پس از ورود به استان و برگزاری مراسم معارفه به سرعت وضعیت پروژه‌ها را بررسی و تصمیمات مدیریتی لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

این استاندار جوان در پاسخ به سووال خبرنگار فارس که وی را جوان ترین استاندار حاضر کشور خواند تصریح کرد: در این مورد مطمئن نیستم؛ چرا که از سن و سال همه استانداران اطلاعات دقیقی ندارم.