بازتاب حمله موشکی ایران در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
بازتاب حمله موشکی ایران در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
حمله موشکی بامداد امروز ایران علیه مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی در عراق و سوریه بازتاب وسیعی در رسانه‌های انگلیسی‌زبان داشت.

به گزارش اویاقلیق به نقل از مهر ، حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی با موشک‌های بالستیک بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیسی‌زبان داشت.

نیویورک‌تایمز: انفجارهای شدیدی اربیل را تکان داد

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حمله موشکی بامداد امروز علیه گروه‌های تروریستی در سوریه و مقرهای جاسوسی موسادِ در شمال عراق را اعلام کرد و در این‌باه به نقل از مقامات محلی اقلیم کردستان نوشت که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که در این حمله‌های موشکی دست‌کم ۴ نفر کشته شدند.

نیویورک‌تایمز در ادامه افزود: بامداد امروز سه‌شنبه چند انفجار در نزدیکی ساختمان جدید و در حال ساخت کنسول‌گری آمریکا در شهر اربیل رخ داد و چند انفجار دیگر نیز در فرودگاه اربیل.

این روزنامه آمریکایی همچنین به نقل از یک مقام دولتی این کشور نوشت: هیچکدام از تأسیسات آمریکایی هدف قرار نگرفتند. و در حال حاضر هیچ خسارتی به زیرساخت‌ها و مجروح‌شدن افراد گزارش نشده است.

الجزیره: ایران با موشک‌های بالستیک، مقر گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه را هدف قرار داد

وب‌سایت شبکه الجزیره با انتشار خبر حمله موشکی ایران به نقل از بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به نقل از سه منبع امنیتی اعلام کرد که دست‌کم ۸ انفجار در شهر اربیل در شمال عراق شنیده شد و در پی آن رفت‌وآمد هواپیماها در فرودگاه اربیل متوقف شد.

پولیتیکو: در حمله موشک‌های بالستیک ایران، هیچ آمریکایی صدمه ندید

نشریه پولیتیکو نیز با انتشار بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران درباره حمله موشکی بامداد امروز علیه مقرهای جاسوس‌های موساد در شمال عراق و محل تجمع گروهک‌های تروریستی در سوریه اعلام کرد که در حمله موشک‌های بالستیک ایران به شمال عراق هیچ شهروند و تأسیسات آمریکایی صدمه ندید.

تایمز اسراییل: «پیشرو دیزایی» در حمله موشکی ایران کشته شد

وب‌سایت روزنامه صهیونیستی «تامیز اسراییل» با انتشار بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره حمله موشکی ایران علیه مقر جاسوس‌های سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در شمال عراق و گروهک‌های تروریستی در سوریه به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد در حمله موشکی ایران ۴ نفر کشته و ۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند که در بین کشته‌شدگان «پیشرو دیزایی» تاجر و مولتی میلیونر کردستان عراق نیز حضور دارد.

این روزنامه صهیونیستی درادامه همچنین مدعی شد که یک موشک محل اقامات یک مقام امنیتی ارشد اقلیم کردستان و یک مرکز اطلاعاتی اقلیم کردستان را هدف قرار داد.

بنابر گزارش‌ها «پیشرو دیزایی» که تایمز اسراییل آن را «تاجر کردستانی» معرفی کرده، عامل اصلی صادرات نفت کردستان عراق به رژیم صهیونیستی است و ارتباط نزدیکی با سازمان جاسوسی اسراییل (موساد) دارد.

فرانس ‌۲۴: چند انفجار در حلب سوریه رخ داد

وب‌سایت شبکه «فرانس ‌۲۴» نیز با انتشار بیانیه و توضیحات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره حمله موشکی بامداد امروز سه‌شبنه علیه جاسوس‌های موساد در شمال عراق و گروه‌های تروریستی در سوریه به نقل از «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که بامداد امروز انفجارهایی در شهر حلب و مناطق پیرامونی آن شنیده شد.

به نوشته «فرانس ۲۴» دست‌کم ۴ موشک از جهت دریای مدیترانه به شهر حلب و مناطق پیرامونی شلیک شد.