پلمب ۴ مطب غیرمجاز مامایی، دندانپزشکی و درمان در تبریز
پلمب ۴ مطب غیرمجاز مامایی، دندانپزشکی و درمان در تبریز
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از پلمب دو مطب غیرمجاز دندانپزشکی یک دفتر کار مامایی ویک موسسه رادیولوژی و سونوگرافی که در شهر تبریز فعالیت می کردند خبر داد.

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس، جواد احمدیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: طی هفته گذشته و در ادامه روند بازدیدهای نظارتی کارشناسان نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای برخورد با مراکز غیر مجاز و مداخله در امور درمان چهار مرکز غیر مجاز در سطح شهر تبریز پلمب شد.

 وی ادامه داد: در هفته گذشته با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بردرمان دانشگاه، همکاری دادستانی استان، پلیس اماکن استان  و پس از حصول اطمینان از صحت موضوع از طریق پایش عملکردی و حضور در مکان مذکور و بررسی‌های لازم و محرز شدن غیرقانونی بودن فعالیت یک دفتر کار مامایی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌ها و اقدام غیرمجاز به سقط جنین، دو مطب دندانپزشکی غیرمجاز بدلیل دخالت در امر دندانپزشکی و درمانی پس از طی مراحل قانونی پملب شدند و پس از پلمب فعالیت غیرمجاز این مراکز، مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه  ارائه شد.

 احمدیان اظهار کرد: یک موسسه رادیولوژی و سونوگرافی نیز به دلیل اتمام زمان مجوزهای قانونی و عدم اقدام به تمدید پروانه با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی استان، اداره بازرسی دانشگاه و کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه پلمب شد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف حوزه معاونت درمان حفظ سلامت آحاد جامعه است، افزود:‌ معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصمم به برخورد جدی با متخلفان در حوزه ارائه خدمات درمانی است و  با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مردم خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحدها و موسسات غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌ را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.