وزرای دولت قبل در اولین جلسه به رئیسی گفتند دلار به زودی ۱۵۰ هزار تومان خواهد شد
وزرای دولت قبل در اولین جلسه به رئیسی گفتند دلار به زودی ۱۵۰ هزار تومان خواهد شد
علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم بزرگداشت یوم‌الله 9 دی گفت: روز اولی که آقای رئیسی در دولت حاضر شد و وزرا دولت قبل بر مسند بودند اذعان می‌کردند دلار به زودی به ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان خواهد رسید اما مجاهدت و تلاش دولت مردمی در مسیر گره گشایی از زندگی مردم دنبال شد.

اویاقلیق به نقل از فارس: علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» گفت: امروز روز ۹ دی روز بصیرت و میثاق  امت با ولایت است. ۱۴ سال پیش در چنین روزی طومار فتنه گران در ایران اسلامی با حضور مردم بسته شد.

وی افزود: ما در آستانه سالگرد شهادت سرباز دین و میهن حاج قاسم و در آستانه ولادت با سعادت گل سرسبد خلقت حضرت فاطمه سلام الله علیها هستیم. مفتخر هستیم به مکتب اهل بیت و هر کسی که در مکتب اهل بیت بود بن بست ندارد. شهادت افتخار ماست. لذا ما در این ایام در سوگ شهادت مظلومین فلسطین  و محور مقاومت و سردار عزیز سید رضی موسوی هستیم.

وی گفت: امروز بیش از ۸۰ روز از جنایت صهیونیست ها می‌گذرد و ۲۰ هزار نفر فلسطینی توسط رژیم کودک کش و غیرمشروع صهیونیستی  و حامیان او علی الخصوص آمریکا، انگلیس و همه عناصر که در حمایت از این کودک کشی شراکت کردند به شهادت رسیده اند و این شکست ننگین باری برای رژیم جعلی اسرائیل است و به زودی رژیم نامشروع اسرائیل باید این شکست را بپذیرد.

زاکانی تاکید کرد: اگر شهادت حاج قاسم در ۴ سال پیش برای آمریکایی‌ها امنیت، آرامش و حضور مستمر در منطقه را به دنبال داشت، و اسرائیل هم شهادت سید رضی موسوی بی نصیب نخواهد بود.

وی ادامه داد: آن چنان که آمریکا امروز مستاصل تر از هر روز دیگر از شهادت حاج قاسم نادم و پشیمان است. بی شک رژیم کودک کش اسرائیل نیز ناراحت و نالان این ایام را پشت سر خواهد گذاشت.

شهردار تهران با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و پیام جهانی انقلاب مبنی بر  آزادی ملت‌ها و آزادی همه انسان‌ها از دست استکبار و استبداد با احیای دین و معنویت، گفت: این خیزش عمومی از همان ابتدا مورد کینه دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفت. دشمنان انقلاب اسلامی یک لحظه از مقابله با این انقلاب، یک ذره  و یک ثانیه از جنایت بر علیه این انقلاب دست نکشیده‌اند.

زاکانی تصریح کرد: ملت رشید ایران ایستاد و با همه وجود خود در مقابل شعارهای رنگارنگ غرب و شرق سیاسی آن روز و در مقابل آمریکای جنایتکار به عنوان رأس فتنه در مقابل منطق و در مقابل باطل در مقابل سیاهکاری‌ها آنها که از هیچ منطق درستی برخوردار نبودند ایستاد و در برابر دوگانگی آن ها اعتراض کرد.

وی گفت: ملت رشید ایران یک لحظه ساکت نشد در همه عرصه‌ها با حضور خودش باطل السحر دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفت.عصای موسی که به عنایت الهی به دست رهبر کبیر انقلاب اسلامی و خلف صالح او حضرت امام خامنه‌ای همه صحنه‌ها حاضر شد چیزی نبود جز شما ملت ،جز شما مردمی که هر کجا  که انقلاب اسلامی به شما نیاز داشت در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی برخاسته‌اید.

زاکانی ادامه داد: درود بر ملت ایران درود بر همه شهدا ،آزادگان ، ایثارگران جانبازان و خانواده‌های آن ها درود و سلام ما به شهیدان.لذا امروز ما دور هم جمع شده‌ایم که در روز بصیرت و آگاهی در روز میثاق با امام و ولی خودمان باز مروری بر جنایات شیطان بزرگ از گذشته تا امروز داشته باشیم.

وی ادامه داد: از روز اول که پیروزی انقلاب اسلامی بر سه رکن اسلام،  رهبری و حضور مردم شکل گرفت دشمنی دشمنان آغاز شد.

زاکانی تاکید کرد: آمریکا که در سابقه ننگین خود کودتای سال ۳۲ را داشت و حمایت‌های ننگین او طی ربع قرن از رژیم ستمشاهی طوماری از سیاهی‌ها را برای او ایجاد کرده بود در مقابل شروع انقلاب اسلامی ساکت ننشست. از همان ابتدا با هدایت‌ها و حمایت های خود مقابل دین ما ایستاد. در مقابل انقلاب و مردم ما ایستاد. در مقابل امام عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی ایستاد. انقلاب به پیروزی رسید اما دشمنی آمریکا تمام نشد آمریکا مسیر دشمنی خود را با تجزیه طلبی، کودتا، ترور با جنگ ۸ ساله ادامه داد هر حربه‌ای را که در دست داشت علیه ما به کار گرفت.

وی ادامه داد: اما ناکامی بعد از ناکامی و شکست بعد از شکست اما او عبرت نگرفت تلاش خودش را معطوف  به  جنگ نرم کرد. در این ۴۵ سال بعد از جنگ سخت با شروع یک جنگ ترکیبی همه ارکان نظام اسلامی را هدف قرار داد. در راس آن دین را هدف قرار داد.

شهردار پایتخت ادامه داد: آمریکا از شکست‌های خود درس نگرفت و دشمنی خود را توسط برخی از مسئولین که از سر غفلت یا خودباختگی و ارتباط و وابستگی به غرب در کشور بر قدرت تکیه زدند و حاکمیت دوگانه را در بطن حاکمیت سپری کردند، ادامه داد.

وی گفت: دهه ۷۰ به یک بهانه واهی  یک مانور محدود بر علیه حاکمیت و حکومت در برخی از شهرها شکل گرفت، اما در ۲۳ تیر ۷۸ حضور مردم این پرونده را نیز بست.

زاانی یادآور شد: برنامه‌های آمریکا اما ادامه‌دار بود و اوج آنها در فتنه ۸۸ و با در برابر هم قرار دادن مردم به واسطه یک دروغ سیاسی، زیاده خواهی و قدرت طلبی برخی از خواص در جامعه، با یک تقابل بین مردم شکل گرفت.

شهردار تهران اضافه کرد: ۸ ماه کشور در آتش فتنه سوخت و ۴۰ میلیون رای مردم که می توانست موتور محرک برای توانمندی‌های کشور و عبور از مشکلات کشور باشد، با قدرت طلبی عده‌ای که چیزی جز قدرت را نمی‌دیدند و حاضر بودند برای قدرت هر نادرستی را به زبان بیاورند و به قلم جاری کنند، نادیده گرفته شد و به دشمن جرات داد بدترین تحریم‌ها را بعد از آن بر علیه ایران جاری کند، تحریم‌هایی که به بهانه‌ هسته‌ای و دیگر بهانه‌ها بر علیه ملت جاری و ساری شد که اینها گوشه‌هایی از آسیب فتنه سال ۸۸ است.

وی گفت: اما کار خاتمه پیدا نکرد و مسوولینی در این کشور تکیه بر قدرت زدند که با وادادگی در مقابل آمریکا و کشورهای زیاده خواه اروپایی شروع به معامله کردند.

به گفته زاکانی، برجام یکی از این برگ‌ها بود اما آنها قانع نبودند و رییس جمهور قبلی این کشور صحبت از برجام ۲ و ۳ کرد، برجام ۲ بستن پرونده موشکی ما و تحویل این قابلیت و ظرفیت‌ها به آمریکا و برجام ۳ کوتاه آمدن از ظرفیت‌های بزرگ منطقه‌ای و عقب نشینی از موضع به حق خود در محور مقاومت بود.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این خواسته آنها بود و در مقابل آنها کسانی که حضور داشتند کمتر توجهی به منافع ملی و انقلاب اسلامی داشتند، یادآور شد: همین نظر سبب شد که زیاده خواهی‌های خود را افزایش دهند و مطالبات نابحق خود را در لیست بلند بالایی به ما تحویل دهند و بدنبال نابودی ظرفیت‌های این کشور باشند که بخشی از آن را در مباحث هسته‌ای رقم زدند.

زاکانی با بیان اینکه شرایطی ایجاد شد که در قبال آن دریافت افتخارات موشکی و هسته‌ای رقم خورد، یادآور شد: در سال ۹۶ مسیری را به دروغ دنبال کردند و گسلی که بدنبال آن بودند، ماه‌ها کشور را معطل کرد همانطور که پس از انتخابات سال ۸۸ دروغ را دنبال کردند.

وی همچنین تاکید کرد: آنها به دنبال رهزنی به امید و ایمان مردم بودند تا شرایط برای چیرگی شان فراهم شود اما امروز در ضعیف ترین موضع خود قرار دارند، آنها یک روز به دنبال سرنگونی انقلاب بودند و امروز التماس می‌کنند که ما را رها کنید.

شهردار تهران با بیان اینکه ما هر کجا به دین عمل کردیم و از رهبری تبعیت داشتیم و به مردم خدمت کردیم موفق بودیم، گفت: این موضوع یک اصل اساسی است و آنها تمام منطقه را برای محاصره ما به پایگاه تبدیل کردند و امروز در تمام منطقه در اسارت ما قرار دارند.

زاکانی با اعلام اینکه این حال و روز آنهاست اما حال و روز ما چیست؟، اضافه کرد: قله‌های پیشرفت و اقتصاد یک به یک در کشور پشت سر گذاشته می‌شود و مشکلات و گره‌های دولت قبل به دست دولت فعلی گشوده خواهد شد.

به گفته شهردار تهران، روز اولی که آقای رئیسی در دولت حاضر شد و وزرا دولت قبل بر مسند بودند اذعان می‌کردند دلار به زودی به ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان خواهد رسید اما مجاهدت و تلاش دولت مردمی در مسیر گره گشایی از زندگی مردم دنبال شد.

وی اظهار کرد: این ملت به اندازه ای اخلاص و قابلیت و توان داشت و دارد که امروز سرمشقی برای ملت قهرمان یمن، سوریه، لبنان و فلسطین است و هر یک از این ملت‌ها برای خود صاحب مجد و عظمت هستند و با حضور خود بخشی قوی از مقاومت اسلامی در منطقه را ساخته‌اند و این توفیق ماست.

شهردار تهران ادامه داد: اگر سال ۵۷ تلاش شد که انقلاب پیروز نشود و نشد و اگر در سال ۷۱ پس از فروپاشی شوروی، بوش پدر اعلام کرد که دهکده‌ای به کدخدایی آمریکا ایجاد می‌شود و ایران نمی‌گذارد که جهان را یکپارچه کنیم و در دهه ۸۰ بوش به دنبال فتح خاورمیانه بود.

زاکانی ادامه داد: کودک کشی همچنان استمرار دارد اما زورگویان ناکام تر از هر روزی به نتیجه‌ای نرسیدند و امروز آمریکایی‌ها در شرایطی هستند که برای فرار از منطقه لحظه شماری می‌کنند.

وی با بیان اینکه امانتداری انقلاب اسلامی در رای مردم به همه ثابت شد، به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: سلامت؛ سلامت نامزدها و انتخابات افتخار نظام اسلامی است.

زاکانی اظهار کرد: امنیت ویژگی دیگر در کشور است، دشمنان با ایجاد التهاب و دخالت کردن در ابعاد مختلف بدنبال این هستند که اجازه ندهند انتخابات سالم و با حضور پرشور مردم و در نهایت امنیت برگزار شود اما تلاش آنها در انتخابات دهه‌های اخیر به شکست منجر شده است.

شهردار تهران با اعلام اینکه امروز بیش از گذشته به تعمیق ایمان در جامعه، گسترش بصیرت در ابعاد مختلف و انسجام ملی نیاز داریم، گفت: ما به حضور در صحنه در تمام ابعاد به ویژه صحنه فرارو و همچنین جهاد تبیین نیاز داریم؛ اگر جهاد تبیین مورد توجه قرار بگیرد، درست و اشتباه قابل تشخیص خواهد بود.

وی ادامه داد: در مسیر استقلال، آزادی و معنویت، حرکت به سمت پیشرفت و عدالت رقم خواهد خورد و این مهم با حضور مردم و مقاومت ۴۵ ساله حاصل شده و الگو و نمونه‌ای برای مردم جهان به شمار خواهد رفت.

زاکانی گفت: امیدواریم خداوند در تحقق اهداف انقلاب اسلامی یاری گر مسوولین خدوم کشور باشد و به ما همت پیگیری راه شهدا، امام شهیدان بویژه سید شهدا، حاج قاسم سلیمانی را عطا کند و مردم با توفیقات بیشتر مسیر افتخار را طی کنند تا بزودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.