غریبی «صدای انقلاب» در اولین سالگرد آسمانی شدن!
غریبی «صدای انقلاب» در اولین سالگرد آسمانی شدن!
بی کفایتی مدیریتی حاکم بر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از بی توجهی این اداره به ریشه ها و پشتوانه های فرهنگی، هنری تبریز و آذربایجان، به عینه قابل استنباط است.

اویاقلیق: بی کفایتی مدیریتی حاکم بر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از بی توجهی این اداره به ریشه ها و پشتوانه های فرهنگی، هنری تبریز و آذربایجان، به عینه قابل استنباط است.

نخستین سالگرد درگذشت استاد فقید، «اسفندیار قره باغی»، ملقب به «صدای انقلاب»، درحالی چند روز قبل در غربت و بی خبری و بی توجهی مسوولان ارشد استانی، متولیان فرهنگی و به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سپری شد که انتظار می رفت، دست کم، آقایان مسوول، به پاس سال ها انقلابی گری و تولید آثار فاخر در حوزه موسیقی انقلابی و ارزشی توسط این استاد فقید، مراسمی در خور نام و یاد این استاد برجسته موسیقی ایران و استان برگزار کنند؛ اما دریغ از حتی انتشار یک پیام تسلیت و یادبود از این هنرمند برجسته!

بی توجهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر مسوولان ارشد شهری و استانی به نخستین سالگرد درگذشت اسفندیار قره باغی درحالی صورت گرفت که به نظر می رسد، حوزه فرهنگ و هنر تخصصی و حرفه ای، برای این دسته از مدیران به ویژه مدیرکل جوان و کم تجربه فرهنگ و ارشاد اسلامی، محلی از اعراب و اهمیت ندارد و این امر را از قهر، نارضایتی و سکوت بخش گسترده ای از جامعه فرهنگی، هنری حرفه ای و تخصصی استان و گلایه های انباشته شده این طیف از تعاملات انحصاری و طیفی این اداره کل می توان استنباط کرد.

به راستی، ماموریت اصلی جناب بلاغی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در دوره فعلی، مشخصا چیست که اینگونه نسبت به پاسداشت هنرمندان فقید و حتی در قید حیات استان بی تفاوت است؟

تردیدی نیست که این قبیل دهن کجی ها و بی توجهی ها به مفاخر فرهنگی، هنری، ادبی و فعالان تلاشگر این حوزه ها، معنایی جز اشتباهی بودن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راس خانه فرهنگ استان نمی تواند داشته باشد!