بازگشت هیولای مازوت به آسمان تبریز!
بازگشت هیولای مازوت به آسمان تبریز!
آغاز دوباره مازوت سوزی در تبریز، دقیقا بی توجهی محض به هشدارهای چندی پیش نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز نسبت به مسوولان امر است، هشداری که نشان دهنده مسوولیت شناسی حجه الاسلام آل هاشم در قبال مردم بود.

اویاقلیق: “هیولای مازوت” دوباره به چرخه سوخت نیروگاه حرارتی تبریز بازگشته است، این بازگشت، جدای از دهن کجی آشکار و به هیچ انگاشتن اصل سلامت عمومی، مصداق بارز وعده های توخالی کسانی است که پیش تر، وعده پایان مازوت سوزی و جلوگیری از آن را داده بودند!

جدای از این ها، آغاز دوباره مازوت سوزی در تبریز، دقیقا بی توجهی محض به هشدارهای چندی پیش نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز نسبت به مسوولان امر است، هشداری که نشان دهنده مسوولیت شناسی حجه الاسلام آل هاشم در قبال مردم بود.

شروع دوباره مازوت سوزی در تبریز که از ۲۳ آذرماه آغاز شده، این سوال اساسی را مطرح می کند که آیا در شهرهای اصفهان، تهران، مشهد و دیگر کلانشهرها نیز مازوت سوزی به موازات تبریز و در سطحی عادلانه آغاز شده است؟

مسئولانی که ادعا می کردند، دیگر در تبریز مازوت سوزی وجود نخواهد داشت، یا مازوت سوزی در تبریز را مشروط به استفاده از آن در نیروگاه‌های دیگر کلان شهرها کرده بودند! امروز کجا هستند که هم پاسخگوی این وعده توخالی باشند و هم پیگیر دلایل این خلف وعده شوند؟

علاوه بر این، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور که هفته قبل گفته بود: «نیروگاه‌های نزدیک کلانشهرها به هیچ وجه مجوز مازوت سوزی ندارند» ، حالا چه پاسخی در قبال این ادعای دروغ دارد؟

بی مسوولیتی و انفعال حاکم در رفتار و قول های برخی نمایندگان و مسوولان دولتی و استانی در داستان مازوت سوزی دوباره در تبریز، در حالی همچنان ادامه دارد که باتوجه به بالارفتن دما و برودت آن در روزهای اخیر و ماه های پیش رو، از هم اکنون باید منتظر افزایش آلودگی هوا و مشکلات تنفسی و زیستی ناشی از آن در تبریز باشیم، مشکلی که در کنار ترافیک فلج کننده تبریز، فاجعه ای مضاعف برای سلامت شهروندان تلقی می شود!