باید نسبت به ادامه بازسازی و مرمت حمام تاریخی کردشت توجه ویژه داشت
باید نسبت به ادامه بازسازی و مرمت حمام تاریخی کردشت توجه ویژه داشت
️وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در بازدید از حمام تاریخی کردشت، مطرح کردند: باید نسبت به ادامه بازسازی و مرمت حمام تاریخی کردشت توجه ویژه داشت

️به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، سید عزت الله ضرغامی با حضور در نوردوز از حمام تاریخی کردشت بازدید کرد و گفت منطقه جلفا به لحاظ موقعیت جغرافیایی موقعیت حساسی دارد و از جایگاه بین المللی برخوردار است.

️وی افزود این منطقه مشمول ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری است و در کنار آن توانمندی‌های صنایع دستی سنتی هم قابل توجه می باشد.

️وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی عباس میرزا را قهرمان ملی خطاب کرد و یادآور شد او در مقابل دشمن متجاوز ایستاده و با ساخت قلعه عباس میرزا با برجک‌ها و دیوارهای طولانی، مهندسی معماری ایرانی را بکار گرفته و ارزش تاریخی و فرهنگی ایجاد شده است.

️وی حمام کردشت را کم نظیر خواند و ادامه داد بخش‌هایی از این مکان تاریخی مرمت و حفظ شده ولی به دلیل بزرگی این حمام و نبود اعتبارات بخش‌های دیگر آن مرمت و بازسازی نشده و نیازمند توجه بیشتر است.

️ضرغامی با اعلام اینکه گزارشی از منطقه آزاد ارس به هیات دولت ارائه خواهد شد تاکید داشت از تمامی دستگاه‌ها میخواهیم با همکاری دیگر برنامه جامع و مشترکی داشته باشند و تغییرات معناداری در این گردشگری منطقه صورت گیرد.