برگزاری دومین رویداد بوت کمپ صادراتی در اتاق بازرگانی تبریز
برگزاری دومین رویداد بوت کمپ صادراتی در اتاق بازرگانی تبریز
رویداد بوت کمپ صادراتی از سلسله رویدادهای فناورانه رینوتکس 2023، به همت کمیسیون کارآفرینی، اقتصاد دانش‌بنیان و بهبود فضای کسب و کار اتاق تبریز، صبح امروز در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، جعفر محرم‌پور؛ دبیر اتاق تبریز در ابتدای این نشست، گفت: بوت کمپ صادراتی با مشارکت کمیسیون کارآفرینی، اقتصاد، دانش‌بنیان و بهبود محیط کسب و کار اتاق تبریز، همزمان با رویداد رینوتکس در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه رینوتکس در سال‌های اخیر از نظر کیفی افت پیدا کرده است، ابراز امیدواری کرد: امسال شاهد برگزاری این رویداد با کیفیتی بالاتر از سال‌های قبل باشیم.

 

محرم‌پور با تاکید بر اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت اجرایی و عملی گفت: اتاق تبریز در نظر دارد، علم و عمل را به‌هم گره بزند و با کمک اساتید امر، آموزش تجارت را ساده‌سازی کرده و بستر آموزش را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

 

در ادامه این نشست میرهادی سیدی؛ مشاور امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: سازمان توسعه تجارت ایران در سال ۱۳۹۵ به منظور بهره‌‌مندی از توان تخصصی کارشناسان بین‌المللی در توسعه صادرات غیر نفتی کشور، تفاهم‌نامه‌ای را با مرکز بین‌المللی تجارت منعقد کرد که این تفاهم‌نامه پس از تخصیص کمک اتحادیه اروپا به مرکز بین‌المللی تجارت برای ارائه کمک‌های تخصصی به سازمان توسعه تجارت ایران، از اواخر سال ۱۳۹۷ اجرایی شد.

وی دسترسی به بانک اطلاعات تجاری ۱۰ الی ۱۲ مرکز تجارت بین‌المللی را از جمله مزایای برگزاری بوت‌کمپ صادراتی عنوان کرد و افزود: این دوره ۲۰ ساعته با هدف آگاه‌سازی و افزایش اطلاعات تجار برای بهره‌‌مندی از آخرین اطلاعات موجود در حوزه تجارت و کاملا به‌صورت رایگان برگزار می‌شود

سیدی با اشاره به سابقه موفقیت‌آمیز برگزاری این دوره از سال‌های گذشته تاکنون گفت: تنها در مهر ماه سال‌جاری، یک‌هزار نفر در سراسر ایران از آموزش‌های بوت‌کمپ صادراتی بهره‌برده‌اند.

گفتنی است، رویداد بوت‌کمپ صادراتی در راستای آشنایی با مرکز تجارت بین الملل و ابزارهای تحلیل بازار صادراتی از جمله نقشه تجاری، نقشه دسترسی به بازار، قواعد مبدأ و اقدامات بهداشتی و فنی از سرفصل‌های بوت کمپ صادراتی رینوتکس برگزار شد.