انتشار فراخوان ملی طراحی، ایده‌پردازی و ساخت المان به مناسبت استقبال از بهار ۱۴۰۳
انتشار فراخوان ملی طراحی، ایده‌پردازی و ساخت المان به مناسبت استقبال از بهار ۱۴۰۳
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از انتشار فراخوان ملی طراحی، ایده‌پردازی و ساخت المان به مناسبت استقبال از بهار ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزاش اویاقلیق به نقل از شهریار، سیامک آسیایی صبح امروز در گفتگویی با اعلام این خبر، گفت: در راستای زیباسازی و آماده‌سازی هر چه شایسته شهر برای بهار ۱۴۰۳ و دعوت از کلیه هنرمندان سطح کشور برای مشارکت و همراهی در این زمینه، فراخوان ملی طراحی، ایده‌پردازی و ساخت المان به مناسبت استقبال از بهار ۱۴۰۳ منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال کلیه آثار تا پانزدهم آذر ماه سال جاری خواهد بود، تصریح کرد: کلیه شرکت کنندگان بر اساس آشنایی، شناخت و تجربیات خود از فضای شهری تبریز و با توجه به نیازهای محیطی می‌توانند ایده‌های خود را با لحاظ محتواهای مورد اشاره در متن فراخوان ارائه کنند.

آسیایی استفاده از مفاهیم متناسب با نوروز و آغاز فصل بهار، ایده‌پردازی با مفهوم بهار قرآن و تلاقی آن با بهار طبیعت با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی، استفاده از مفاهیم و تصویرسازی بر اساس آئین‌ها، رسوم و ادبیات بومی و محلی آذربایجان شامل بازی‌های محلی و ورزشی سنتی، استفاده و بهره‌گیری از وقایع تاریخی تبریز، استفاده از هنرهای سنتی شامل مکاتب‌نگاری تبریز، خوشنویسی و صنایع دستی آذربایجان را از جمله شاخص‌ها و مفاهیم مورد نظر در خصوص محتوای آثار ارائه شده در این فراخوان عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز همچنین با اشاره به زمان اعلام نتایج داوری این فراخوان نیز، گفت: پس از پایان مهلت ثبت نام، نتایج داوری ظرف مدت ۱۵ روز کاری در وب سایت سازمان اعلام خواهد شد.

آسیایی همچنین موضوع این فراخوان ملی را در دو بخش” ایده‌پردازی و طراحی” و نیز “طراحی به همراه اجراء آثار ارائه شده” عنوان کرد.