سقوط آزاد فوتبال و فوتسال مس سونگون و مرگ تدریجی یک رویا!
سقوط آزاد فوتبال و فوتسال مس سونگون و مرگ تدریجی یک رویا!
این نتایج تاسف بار در حالی منجر به از دست رفتن تدریجی صدر جدول لیگ های برتر و دسته یک در کم تر از دو ماه شده است که تا همین چند ماه قبل، نتایج درخشان این تیم ها، با قهرمانی های مشترک دو تیم، افتخاری مضاعف برای ورزش استان به شمار می رفت!

اویاقلیق: نتایج ضعیف و فاجعه بار تیم های فوتبال و فوتسال مس سونگون ورزقان طی هفته ها و ماه های اخیر در رقابت های لیگ برتر فوتسال و دسته اول آزادگان، حکایت از ضعف و بحران مدیریت در این باشگاه دارد.

تیم فوتسال مس سونگون در شرایطی که تا پایان هفته پنجم صدرنشین مطلق لیگ برتر فوتسال ایران در فصل جاری بود، با کسب دو تساوی بد مقابل رقبای نه چندان مطرح، سقوط آزاد خود را آغاز کرد و چند روز قبل نیز با شکست برابر اصلی ترین رقیب خود، یعنی گیتی پسند اصفهان، به روند ناکامی های خود ادامه داد.

لاله های نارنجی فوتسال ایران و مدافع عنوان قهرمانی، این هفته برابر حریف سنتی خود به شکست ۶ بر ۴ تن دادند تا با اختلاف ۵ امتیاز، از نماینده اصفهان عقب بمانند.

روند نزولی و کسب نتایج ضعیف از سوی شاگردان اسماعیل تقی پور در هفته های اخیر پس از آن آغاز شد که خبرهایی در خصوص مشکلات مالی و مدیریتی مجتمع مس سونگون و نیز، ضعف مدیریت و پشتیبانی در راس باشگاه مس سونگون به گوش رسید.

این در شرایطاین نتایج تاسف بار در حالی منجر به از دست رفتن تدریجی صدر جدول لیگ های برتر و دسته یک در کم تر از دو ماه شده است که تا همین چند ماه قبل، نتایج درخشان این تیم ها، با قهرمانی های مشترک دو تیم، افتخاری مضاعف برای ورزش استان به شمار می رفت!ی است که ادامه روند نتیجه گیری ضعیف و بحران مدیریتی حاکم در باشگاه مس سونگون در هفته های آتی، به ویژه باتوجه به آمادگی بالا و فوق العاده گیتی پسند اصفهان به عنوان اصلی ترین رقیب لاله های نارنجی در راه تکرار قهرمانی، نگرانی ها درخصوص آینده این تیم را افزایش داده است.

در دیگر سوی نیز تیم فوتبال مس سونگون که لیگ دسته یک آزادگان را با کسب ۴ برد متوالی و صدرنشینی آغاز کرده بود، به یکباره سقوط آزاد خود را آغاز کرد و در حال حاضر با کسب ۶ باخت و یک تساوی در ۷ بازی اخیر، در رده یازدهم جدول جا خوش کرده است.

تصدی یاسر نجف زاده، مدیرعامل فعلی باشگاه مس سونگون ورزقان که از وی به عنوان مدیری نیابتی و وابسته به یکی از نمایندگان غیر ورزقانی یاد می شود، به دلیل فقدان تجربه و سابقه مدیریت کلان ورزشی در این سطح از ورزش استان، از همان نخستین روزها، احتمال ناکامی و عدم توفیق این باشگاه پرافتخار را افزایش داد، با این حال، نه کسی حاضر به قبول این انتخاب غلط بود و نه حامیان سیاسی و غیر ورزشی وی، حالا این افتضاحات را گردن می گیرند!

مدیریت ضعیف و کم تجربه باشگاه، در کنار کادرفنی کم تجربه تر تیم فوتبال مس، که کل کارنامه و سابقه مربیگری آنان در دستیاری این و آن خلاصه می شود، اصلی ترین و مهم ترین عامل شرایط ناامیدکننده این روزهای تیم فوتبال مس سونگون است، دو ضلع مثلث فنی و مدیریتی باشگاهی که البته در بعد نیروی انسانی و بهره مندی از بازیکنان جوان و خلاق نیز، چیز قابل دفاعی در چنته ندارد و اساسا، تیمی با میانگین سنی بالا و فوتبال زده به شمار می رود!

حالا حامیان پشت پرده سیاسی و غیر ورزشی مدیریت ناکارآمد باشگاه مس سونگون که تا دیروز در باد موفقیت های فصل قبل همین باشگاه خوابیده بودند و در همه عکس های پیروزی خوش رقصی می کردند، کجایند تا این افتضاح مدیریتی را گردن گرفته و در برابر جامعه ورزشی استان و ورزقان عذرخواهی کنند؟