رقابت ۸۰۰ دانش آموز در فستیوال نوآوری و فن آوری استان
رقابت ۸۰۰ دانش آموز در فستیوال نوآوری و فن آوری استان
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه نوآوری و فن آوری دانش آموزان استان، موسوم به "رینوفست" با حضور 800 دانش آموز در قالب 500 تیم علمی خبر داد.

اویاقلیق: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه نوآوری و فن آوری دانش آموزان استان، موسوم به “رینوفست” با حضور ۸۰۰ دانش آموز در قالب ۵۰۰ تیم علمی خبر داد.

مسعود سعادتی در نشست خبری این فستیوال علمی، فن آوری با اعلام این خبر افزود: این رویداد علمی، ۱۴ تا ۱ آذرماه و همزمان به یازدهمین دوره جشنواره و نمایشگاه رینوتکس تبریز برگزار خواد شد و پیش بینی می شود تعداد شرکت کنندگان تا مرز یک هزار نفر نیز افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به ترکیب و پراکندگی شرکت کنندگان در این نمایشگاه نیز گفت: شهرهای تبریز، مراغه و شهرستان نظرکهریز به ترتیب بیشترین تعداد دانش آموزان شرکت کننده در این نمایشگاه را به خود اختصاص داده اند.

سعادتی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های علمی در انواع مختلف و اجرای پروژه‌های علمی در خارج از درس، پذیرفته شدن تامین و بست دانش است.

وی ادامه داد: برگزاری فستیوال‌های فناوری و علمی معمولا فضای علمی آمیخته با تفریحی و آموزش است. استان ما در حوزه‌ نمایشگاه‌های فناوری و نوآوری جزء استان‌های پیشتاز در این زمینه است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همچنین در خصوص اهداف فستیوال بیان داشت:  اهداف فستیوال فضای آموزشی و علمی است که انواع برنامه‌ها دارد، آگاهی به دانش‌آموزان از محورهای اصلی ما و فستیوال است.

وی افزود: در استان ما بیش از ۳۹ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی وجود دارد و تاکیدمان به این پژوهش‌سراها فعال بودن در این راستا بودده و در این رویداد در راستای هفته‌ پژوهش است و ما برنامه‌ای داریم کسانی که در رینوتکس شرکت دارند در هفته‌ پژوهش از آنان تجلیل شوند.

رضا کریملو، رئیس ستاد  اجرایی رینوتکس نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: نمایشگاه رینوفست در دوره‌ یازدهم برگزار می‌شود و ما در این نمایشگاه تمام تلاشمان را کردیم که با قدرت استان در این راستا جلو برود. آسیب‌شناسی در دوره‌ اول اتفاق افتاده است. بالای ۲۰ مورد تغییراتی در نمایشگاه اتفاق افتاده و یکی از مهم‌ترین اتفاقات برگزاری این فستیوال است.

وی ادامه داد: ما باید توجه ویژه‌ای به دانش‌آموزان داشته باشیم، برنامه‌هایمان این است سالنی در اختیار این دانش‌آموزان اختصاص دهیم و در این راستا باید مشارکت دانش‌آموزان زیاد شود تا استعداد آنها ارزیابی شود.

تقی‌پور، رئیس ستاد اجرایی رینوفست نیز در این نشست اذعان داشت: بدون شک راه برون رفت و پیشرفت مملکت توجه به فناوری‌های نو است. اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید به فناوری‌های نوین توجه ویژه داشته باشیم و این باید در زمان دانش‌آموزی باشد.

وی تصریح کرد:  قصد نداریم این فستیوال را در یک دوره برگزار کنیم ما می‌خواهیم با شرکت‌کنندگان بتوانیم فرصت‌های شغلی را برای آنها برآورده کنیم.

وی یادآور شد: این فستیوال از ۴ قسمت تشکیل شده است و مهم‌ترین این قسمت هوش مصنوعی است که با فرمایش مقام معظم رهبری باید توجه ویژه‌ای به این قسمت داشته باشیم.