فصل انتخابات و نطق های آتشین نمایندگان!
فصل انتخابات و نطق های آتشین نمایندگان!
فضای انتخابات، به ویژه ایام پیش از آن، همیشه فضایی خاص و منحصر به فرد برای کاندیداها، حامیان، جریان های سیاسی و کنشگران این عرصه بوده است، عرصه ای که میدان خودنمایی و خودقهرمان پنداری مالیخولیایی را برای برخی فراهم می کند!

اویاقلیق / سعید طریقتی: فضای انتخابات، به ویژه ایام پیش از آن، همیشه فضایی خاص و منحصر به فرد برای کاندیداها، حامیان، جریان های سیاسی و کنشگران این عرصه بوده است، عرصه ای که میدان خودنمایی و خودقهرمان پنداری مالیخولیایی را برای برخی فراهم می کند!

در این فضا، اگر میدان خودنمایی و تبلیغ مستقیم و غیرمستقیم برای کاندیداهای بالفعل و بالقول، فضا و میدان جولان تبلیغاتی به دلیل برخی ممنوعیت های قانونی و نظارتی، دست کم تا قبل از ایام قانونی تبلیغات فراهم نیست؛ در مقابل، فضای خودنمایی و کنش ها و حضورهای رسانه ای و شبه تبلیغاتی برای نمایندگان فعلی مجلس که فعلا در مسند وکالت مردم حضور دارند، فراخ تر و مهیاتر از هر زمان دیگری است و این دسته، به راحتی می توانند از این شرایط به نفع خود بهره برداری های لازم را انجام دهند.

دقیقا از همین روست که این روزها، بازار گزارش دهی، مردم ستایی، نطق های آتشین، خبرهای خوش، عملکردنگاری و حضورهای میدانی، محفلی، رسانه ای و بازدیدهای محلی و منطقه ای نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی که از قضا همه آنان نیز در انتخابات مجلس دوازدهم ثبت نام کرده اند، داغ داغ است.

انگار همه این عزیزان برای باز شدن نطقشان، «تخم کفتر» خورده اند، برای بازدیدهای میدانی، «دوپینگ» کرده اند، «مردم محور» تر از هر زمانی با مردم حوزه انتخابیه خود دیدار می کنند، در مجالس ختم و عزای این و آن، در راس مجلس می نشینند، از پیگیری های سطح کلان خود در خصوص مسایل و مشکلات شهر و استان خبر می دهند، تا مثلا ثابت کنند که وکیلی خوب برای موکلانشان هستند!

این ها همان کسانی هستند که دیروز «ستاره سهیل» برای مردم و رسانه ها بودند، از پاسخگویی در خصوص مشکلات و مسایل شهر و استان خودداری می کردند، برای مصاحبه و گفتگوی تلفنی با خبرنگاران وقت نمی گذاشتند، از موضع گیری در قبال موضوعات حساس و مهم استانی و شهری طفره می رفتند و محافظه کارانه، سکوت را به افشاگری و مطالبه گری ترجیح می دادند.

آری، تبریز چنین نمایندگانی دارد که در بزنگاه هایی که اوضاع و مقتضیات و مصالح به نفع سیاست ها و اهداف حزبی و انتخاباتی شان باشد، در میدان هستند، مانور می دهند، نطق می کنند، تا فضا و جو حاکم به نفعشان تغییر کند.

در باب گزارش ها و عملکردنگاری های این دسته از نمایندگان نیز، حرف بسیار است، گزارش دهی ها طوری تنظیم و هدایت می شوند که توگویی منتی بر سر مردم و شهر تبریز دارند و این جماعت، ناجی و سوپرمن مشکل زدایی از شهر و استان و مردم هستند!

این روزها چنان رقابتی میان نمایندگان مجلس در حضورهای میدانی و رسانه ای درگرفته است که انگار قرار است برترین، پیگیرترین و مردمی ترین نماینده تبریز انتخاب و معرفی شود، این جماعت، حتی در ادای نصف و نیمه وظایف و ماموریت های تفویضی خود نیز، مبادی آداب نمایندگی نیستند.

حالا همه دهان ها باز شده اند، تبریز این روزها به میدان رقابت و تفاخر نمایندگانی تبدیل شده است که از همینک، رقابت برای سبقت در تبلیغات پیش از موعد انتخاباتی را آغاز کرده اند؛ اما همچون همیشه، این وسط، تبریز مانده و حوضش …