کمیته اشتغال سونگون؛ به نام ورزقان، به کام قوم و خویش آقایان!
کمیته اشتغال سونگون؛ به نام ورزقان، به کام قوم و خویش آقایان!
معبود عباس‌زاده پس از انتصاب به عنوان مدیر مجتمع سونگون در یک حرکت عوامفریبانه و جهت همراه نمودن افکار عمومی با خود و تیم علی رستمی، اقدام به تشکیل کمیته‌ جذب نیرو برای شرکت‌های پیمانکاری نمود.
اویاقلیق: معبود عباس‌زاده پس از انتصاب به عنوان مدیر مجتمع سونگون در یک حرکت عوامفریبانه و جهت همراه نمودن افکار عمومی با خود و تیم علی رستمی، اقدام به تشکیل کمیته‌ جذب نیرو برای شرکت‌های پیمانکاری نمود.
با نگاهی به ترکیب این کمیته و عملکرد آن، واقعیت‌های عجیب و غریبی روشن می‌شود. بعنوان مثال، دبیر این کمیته که در سایه مدیریت معبود عباس‌زاده بصورت آسانسوری ارتقا یافته و به پست مدیریت رسیده بود، انبوهی از فک و فامیل و هم‌ولایتی‌های خود را در شرکت‌های پیمانکاری از جمله عمران مس، پویامس، پارمیسران، آریافرادیس و … استخدام نموده یا زمینه ارتقای برخی دیگر را فراهم کرده است.
یکی دیگر از اعضای این کمیته که مدیر کل یکی از بخش‌های استانداری میباشد، در اولین قدم، اقدام به استخدام خواهرزاده خود در شرکت نوآوران مس نموده و همچنین در شئونات و زوایای مجتمع سونگون و باشگاه اعمال نظر دارد!
فرماندار، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مدیر مجتمع سونگون نیز دیگر اعضای این کمیته میباشند. حال سوال از جناب فرماندار بعنوان نماینده دولت در شهرستان و نیز مدیرکل تعاون استان اینست که این کمیته دارای کدام جایگاه قانونی میباشد و آیا مشابه چنین کمیته‌ای در سایر شرکتها، سازمان‌ها و مجموعه‌ها وجود دارد؟ کدام مرجع قانونی قرار است به تخلفات احتمالی اعضای کمیته و استخدام بستگان نزدیک آنها رسیدگی نماید؟ و اگر حقی از فردی ضایع شد، تکلیف وی چه خواهد بود و از کدام مرجع، باید تظلم‌خواهی نماید؟
سئوال دیگر اینکه آیا قوانین حاکم بر شهرستان ورزقان با سایر نقاط کشور متفاوت است؟ آیا یک شرکت خصوصی نمیتواند از طریق مصاحبه و به استناد شیوه‌نامه‌های خود اقدام به جذب نیروی متخصص نماید؟ آیا بدون گذشتن از فیلتر آقای پورقلی! امکان اشتغال برای هیچ کس فراهم نخواهد بود؟
متاسفانه اکثر اعضای کمیته اشتغال، نه تنها منسوبین خود را به وفور در واحدهای مختلف مجتمع تزریق نموده‌اند بلکه بعنوان مانعی برای جذب نیرو بر اساس عدالت و انصاف عمل ‌می‌کنند!
جا دارد دکتر امیر خرمی‌شاد مدیرعامل مس ایران ضمن بررسی جایگاه حقوقی و قانونی این کمیته و اعضای آن، فرایند جذب نیرو و نیز ماهیت افراد جذب شده در یکسال گذشته را به دقت مورد بررسی قرار دهند. ضمناً برخی اسناد و مدارک مربوط به نیروهای جذب شده و نسبتشان با اعضای کمیته، نزد پایگاه خبری بیداری آذربایجان محفوظ میباشد.