بازیگران همایش سرمایه گذاری تبریز چه کسانی هستند؟
بازیگران همایش سرمایه گذاری تبریز چه کسانی هستند؟
همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهرداری تبریز را چه کسانی راهبری و هدایت می کنند و سیاست های کلان این رویداد مهم، از اتاق فکر کدام جریان و با کدام اهداف و برنامه های پیدا و پنهان مدیریت می شود؟

اویاقلیق: همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهرداری تبریز را چه کسانی راهبری و هدایت می کنند و سیاست های کلان این رویداد مهم، از اتاق فکر کدام جریان و با کدام اهداف و برنامه های پیدا و پنهان مدیریت می شود؟

این شاید مهم ترین و بی پاسخ ترین سوال و ابهام ماه های گذشته پیرامون برگزاری همایش مذکور باشد که همچنان در لایلای اخبار، تبلیغات و خبردرمانی های اخیر، مسکوت و مغفول بافی مانده است.

مسوولیت برخی افراد و مدیران و کارشناسان ستاد، شورای عالی و دبیرخانه این همایش از عجایب روزگار است، دبیر ستاد آن، معاون شهرسازی شهردار تبریز است، فردی که به جهت تسلط و اشرافیت کامل بر قوانین و مقررات شهرسازی و باگ ها و راه های در رو در این حوزه، قرار است نقش راهبر اصلی برخی تغییر کاربری های مورد نیاز به بهانه این همایش را ایفا کند، پیشران تغییر کاربری های احتمالی باشد که سرمنشاء برخی انحرافات و تخلفات تلقی می شود و البته، بدنه کارشناسی، فنی و اجرایی همایش نیز، امربر او باشند!

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تبریز نیز از جمله مهره های بیگانه با موضوعات تخصصی سرمایه گذاری و اقتصاد شهری است، کسی که بیشترین و اصلی ترین تمرکز کاری و مدیریتی اش در حوزه گردشگری است و به عنوان یار غار معاون معماری و شهرسازی شهرداری و دبیر ستاد همایش سرمایه گذاری، تمامی امورات اجرایی را با هماهنگی و هدایت او پی گیری می کند!

کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر تبریز را نیز یک روحانی نسبتا جوان و باز بیگانه با موضوعات تخصصی اقتصادی، سرمایه گذاری، حقویقی و مسایلی از این دست اداره می کند، کمیسیونی که علی رغم سر و صداهای بسیار دو سال گذشته، حتی موفق به تعیین تکلیف ده ها طرح و پروژه زمینگیر شده سرمایه گذاری ادوار قبلی نشده است!

کارشناسان فنی و به اصطلاح تخصصی این همایش را نیز عمدتا کارمندان و مدیران میدانی مغضوب مناطق و سازمان های دیگر تشکیل می دهند و در مقابل، متخصصان و کاربلدان واقعی حوزه های سرمایه گذاری، اقتصادی، حقوقی و فنی، راهی به دایره بسته سیاست گذاری های موثر و درست ندارند!

همایش بین المللی سرمایه گذاری تبریز، قرار است با چنین تیم ناهمگون، بی تجربه، ضعیف و متشتت، برگزار شود!