۶۷ هکتار از تفرجگاه آرپاده‌سی به شبکه مکانیزه آب خام متصل می‌شود
۶۷ هکتار از تفرجگاه آرپاده‌سی به شبکه مکانیزه آب خام متصل می‌شود
مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در راستای مدیریت بهینه منابع آبی حوزه فضای سبز تبریز فاز اول تفرجگاه آرپادره‌سی به مساحت ۶۷ هکتار به شبکه مکانیزه آب خام متصل می‌شود.

به گزارش اویاقیلق به نقل از شهریار، سیامک آسیایی گفت: با توجه به کمبود منابع آب خام حوزه فضای سبز تبریز و جهت مدیریت شایسته این منابع، راهکارهای مختلفی از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز در نظر گرفته شده است.

وی حذف تدریجی آبیاری با تانکر و استفاده از روش‌های نوین آبیاری در این زمینه را یادآور شد و خاطرنشان کرد: یکی از روش های مهم و موثر در مدیریت بهینه آب خام حذف تدریجی روش آبیاری با تانکر و استفاده از سیستم‌های مکانیزه است که در این زمینه اقدامات موثری در سطح شهر انجام گرفته است.

آسیایی تفرجگاه جنگلی آرپادره‌سی را یکی از مجموعه‌های مهم برای توسعه فضای سبز شهری عنوان کرد که در دو سایت ۱ و ۲ در حال توسعه و بهره‌برداری است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز در این زمینه از تغییر روش آبیاری با تانکر ۶۷ هکتار از اراضی سایت ۱ مجموعه آرپادره‌سی به شبکه آب خام در آینده‌ای نزدیک خبر داد که کارهای اجرایی آن ر و به اتمام است.

آسیایی افزایش راندمان کاری، تسهیل آبیاری در دره‌ها و شیب‌های صعب‌العبور مشرف به این تفرجگاه و صرفه جویی در میزان آب مصرفی را از مزیت‌های این طرح و استفاده از روش مکانیزه آبیاری در این مجموعه دانست.

وی همچنین تغییر الگوی کشت و استفاده از گونه‌های کم نیاز آبی،نصب GPS بر روی تانکرهای آبیاری، تقویت دستگاه نظارت، آموزش اکیپ‌های آبیار، پیگیری برای اجرای صحیح طرح جامع شبکه آب خام تبریز و انتقال آب از مناطق برخوردار به کم برخوردار را از برنامه‌های دیگر مدیریت منابع آبی حوزه فضای سبز تبریز عنوان کرد.