طوفان انتقام و گنبد پوشالی!
طوفان انتقام و گنبد پوشالی!
حملات هوشمندانه و کمرشکن شاخه نظامی حماس به مناطق صهیونیستی در نواز غزه طی روزهای گذشته، جدای از آن که هژمونی دروغین و پوشالی لانه تروریسم منطقه را درهم فروریخت، به نقطه عطفی در نمایان شدن قدرت و توان نظامی و تقابلی جبهه مقاومت اسلامی در برابر تجاوز و کشتار عادی شده رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

اویاقلیق – سعید طریقتی: حملات هوشمندانه و کمرشکن شاخه نظامی حماس به مناطق صهیونیستی در نواز غزه طی روزهای گذشته، جدای از آن که هژمونی دروغین و پوشالی لانه تروریسم منطقه را درهم فروریخت، به نقطه عطفی در نمایان شدن قدرت و توان نظامی و تقابلی جبهه مقاومت اسلامی در برابر تجاوز و کشتار عادی شده رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

تار و مار شدن آنی عناصر نظامی اسرائیل در عملیات بزرگ «طوفان الاقصی»، در ادامه هشدار حماس و مقاومت اسلامی فلسطین در ماجرای هتک حرمت از «مسجد الاقصی» کلید خورد، عملیاتی که پیش تر، هشدارهای جدی آن به رژیم کودک کش صهیونیستی مخابره شده بود.

امروز دیگر، اسرائیل غاصب و حامیان جهانی و منطقه ای آن نمی توانند ادعای روئین تنی رژیم جعلی و دست نشانده خود در فلسطین مظلوم را تکرار کنند؛ اسرائیل، آسیب پذیرتر از هر زمان و دوره دیگری، حالا به دنبال راهی برای برون رفت از گرداب و طوفان انتقام حماس و فلسطین است، برای همین، حتی در اتحادی ناگزیر و استیصال گونه، تن به تشکیل کابینه ای ائتلافی با دشمنان قسم خورده خود در داخل حکومت پوشالی خود داده است!

حالا دیگر نه دهه ۸۰ میلادی است که شارون ملعون فاجعه صبرا و شتیلا را رقم بزند و کسی در برابرش قد علم نکند و نه دهه ۹۰ است که انتفاضه سنگ جوانان فلسطینی در نبردی نابرابر گرفتار بماند، مقاومت اسلامی فلسطین، امروز آتش خشم خود را از سکوهای راکتی و موشکی بر سر تل آویو و حیفا فرو می ریزد تا جهان بداند، فلسطین، غزه، مسجد الاقصی و سرزمین مسلمین، در آستان تحقق وعده موعود قرار دارد.

تاریخ درحال تکرار است، این بار به نفع فلطین و غزه، ابتکار عمل در دست حماس و مقاومت اسلامی است، اسرائیل و اسرائیلی، حالا به دنبالی راهی برای فرار از مرگ محتمل است، فرار از سرزمین هایی که غاصبانه تصاحب کرده اند.

ورق تخاصم و جنگ در فلسطین و غزه، به نفع حماس و مسلمانان برگشته، دقیقا در بزنگاهی که نتانیاهو زبان به تهدید گشوده بود، این جبهه مقاومت اسلامی فلسطین بود که در کسری از ثانیه، طوفان انتقام را به راه انداخت تا رویای آخرالزمانی شدن فلسطین، برای اسرائل و نتانیاهو تعبیر شود.

اقدام حماس در روزهای اخیر، پیامدهای مثبت بسیاری داشت و نشانه های روشنی از ضعف در تمامی ارکان سیاسی، نظامی و دفاعی اسرائیل را آشکار کرد؛ گنبد آهنینی که بدان فخر می فروختند، در کسری از ثانیه به پنیر سوئیسی تبدیل شد، اشراف اطلاعاتی سرویس اطلاعاتی اسرائیل، موساد از تحلیل و پیش بینی حملات و تحرکات حماس عاجز ماند، کابینه متزلزل نتانیاهو در استیصال کامل، تن به کابینه ائتلافی با مخالفان و معارضان خود داد تا معلوم شود، عربد کشی های نوچه غرب و اروپا در منطقه، چیزی جز فریادهای از سر ترس نبود و نیست!

حمله ناگهانی و عظیمی که حماس از روز شنبه علیه اسرائیل آغاز کرده، ریشه در تاریخ طولانی درگیری های دو طرف دارد. ممکن است به نظر برسد که این حمله تکرار حملات گذشته بوده است؛ اما از چندین جنبه کلیدی حمله اخیر بسیار متفاوت بود.

نخست آن که تا به امروز این پیچیده‌ترین حمله‌ای بوده که حماس علیه اسرائیل ترتیب داده است. دوم آن که این حمله اسرائیل را کاملا غافلگیر ساخت و از بسیاری جهات فقدان آمادگی اسرائیل را برای مواجهه با حملات نشان داد، در واقع، این بزرگترین شکست اطلاعاتی اسرائیل در دست کم طی نیم قرن اخیر بوده است.