اجرای طرح جامع نهال کاری در اراضی مستعد شهری تبریز ادامه دارد
اجرای طرح جامع نهال کاری در اراضی مستعد شهری تبریز ادامه دارد
مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در راستای تحقق برنامه توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز در سال ۱۴۰۲ اجرای طرح نهالکاری در اراضی مستعد شهری تبریز همچنان ادامه دارد.

به گزارش اویاقلیق به نقل از شهریار، سیامک آسیایی صبح امروز در حاشیه بازدید خود از روند اجرای طرح نهالکاری پاییزه در سطح مناطق ۵ و ۶ و ۷ با اعلام این خبر، گفت: در سال جاری برنامه های گسترده نهالکاری در فواصل زمانی معین برای تحقق برنامه توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز در حال انجام است و سعی می شود کلیه اراضی مستعد شهری که امکان توسعه شبکه آب خام و تامین منابع آبی لازم در آنها وجود دارد تحت پوشش کاشت انواع نهال های مناسب و مقاوم قرار گیرد.

وی در این زمینه به برنامه های نهالکاری انبوه در دو طرف مسیر اتوبان غرب ، تفرجگاه آرپادره سی، ترانشه های اتوبان شهید کسایی و محدوده قانلی دره شهرک اندیشه اشاره کرد که در این مناطق با لحاظ شرایط و اقلیم آب و خاک نهال های مورد تصویب کارگروه تعیین گونه های مقاوم سازمان در طراحی های مشخص کاشته می شوند.

آسیایی نظارت اداره فنی و طراحی سازمان سیما، منظر و فضای سبز بر کلیه مراحل کاشت نهال در سطح شهر تبریز را نیز یادآور شد تا طبق برنامه ریزیهای انجام گرفته گونه های مناسب برابر الگوهای کشت مشخص در مناطق مورد نظر کاشته شوند.