تشکل‌های یکبار مصرف! / وقتی تشکل‌های دانشگاهی از خواب بیدار می شوند!
تشکل‌های یکبار مصرف! / وقتی تشکل‌های دانشگاهی از خواب بیدار می شوند!
فارغ از نقدهای بسیار بر عملکرد مدیریتی استان در دو سال گذشته که در جای خود قابل بررسی و کالبدشکافی است، بیانیه اخیر برخی تشکل‌های دانشگاهی استان در خصوص آنچه "التهاب آفرینی سیاسی و مخدوش سازی دستاوردهای دولت در استان" خوانده شده است، چندان صادقانه و مسوولانه به نظر نمی رسد!
اویاقلیق: فارغ از نقدهای بسیار بر عملکرد مدیریتی استان در دو سال گذشته که در جای خود قابل بررسی و کالبدشکافی است، بیانیه اخیر برخی تشکل‌های دانشگاهی استان در خصوص آنچه “التهاب آفرینی سیاسی و مخدوش سازی دستاوردهای دولت در استان” خوانده شده است، چندان صادقانه و مسوولانه به نظر نمی رسد!
️این بیانیه که محتوای آن، به نظر فرمایشی، خطی و باندی می آید، درحالی به موازات برخی تغییرات مدیریتی در استانداری آذربایجان شرقی منتشر شده است که همین تشکل های دانشگاهی طی دو سال گذشته، در سکوتی مطلق، رخوت بار و انفعالی، در برابر بسیاری از سوء مدیریت‌ها، تصمیمات ملتهب کننده و تعاملات عمدتا پر حرف و حدیث در سطح کلان مدیریتی، روزه سکوت گرفته و با نظاره گری صرف از کنار بسیاری از موضوعاتی که قابلیت واکنش و موضع گیری داشتند، گذشته اند و درست از همین روست که انتشار این بیانیه را نمی توان صادقانه و مسوولانه دانست و به حساب دغدغه‌مندی فعالان دانشجویی استان و تبریز گذاشت!
️به راستی آیا تشکل های دانشگاهی استان به غیر از تغییر یک مدیر استانداری، دغدغه دیگری ندارند که اینگونه با دستپاچگی، وارد گود انتقاد و موضع گیری شده اند؟
️چرا این تشکل ها در موضوعات مختلف که عمدتا با سوء مدیریت ها، سهم بری ها، عدم پاسخگویی، التهاب آفرینی ها و شبکه سازی های زیرپوستی همراه بوده و است، روزه سکوت گرفته و دست به بیانیه نویسی نمی بردند؟

️آیا تشکل های موسمی، مقطعی و به تعبیری یک بار مصرف فرمایشی که تنها در بزنگاه‌هایی که منافع طیفی، حزبی و رفاقتی گردانندگان آن ها به خطر می افتد، با چنین بیانیه نویسی‌های غیرصادقانه، در زمین کسانی به بازی گرفته می شوند که امروز از دایره قدرت بیرون رفته اند؟ ای کاش تشکل های دانشگاهی استان، در همه موضوعات پرابهام مدیریتی استان که ذکر آن ها مثنوی هفتاد من کاغذ بوده و است نیز، اینگونه پای کار می آمدند تا شائبه سوء استفاده طیفی و حزبی برخی افراد از جامعه دانشگاهی استان تقویت نمی شد و موضوعات پرابهام مدیریتی استان، بی طرفانه، مسوولانه و دردمندانه و به موازات فضای رسانه ای استان مورد پیگیری قرار می گرفت.