توسعه زیرساخت‌های ورزشی منطقه ۴ تبریز با رویکرد انسان محور
توسعه زیرساخت‌های ورزشی منطقه ۴ تبریز با رویکرد انسان محور
هادی مقدم‌زاده در برنامه تلویزیونی تبریزیم با اعلام این مطلب گفت: منطقه ۴ با دو هزار و ۵۳۷ هکتار به عنوان یکی از گسترده ترین مناطق تبریز و اسکان بالغ بر ۳۱۷ هزار نفر، بیشترین جمعیت را در دل خود جای داده است.

به گزارش اویاقلیق به نقل از شهریار، شهردار منطقه ۴ به بودجه ۷هزار و ۸۰۰میلیارد ریالی این منطقه در سال جاری اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۴هزار و ۵۰۰میلیارد ریال از این بودجه به بخش عمرانی اختصاص دارد.

وی افزود، بودجه عمرانی منطقه در قالب پنجاه ردیف تعریف شده و در حال حاضر ۴۵ پروژه فعال در سطح منطقه در دست اجراست.

مقدم‌زاده با اشاره به اهمیت ترافیکی مسیرگشایی خیابان فلسطین جنوبی، گفت: این خیابان در اردیبهشت سال جاری بهره برداری و تقدیم شهروندان شده که اهراب را به برق‌ لامع وصل کرده است.

وی اضافه کرد: این خیابان ۲۴ متری از لحاظ ایجاد دسترسی و روان سازی ترافیکی در بافت مرکزی شهر از اهمیت بالایی برخوردار است.

شهردار منطقه ۴ اجرای پروژه های انسان محور را از اولویت های مدیریت شهری تبریز دانست و افزود: پروژه اجرای سنگفرش کوی تاریخی مستشار در مساحت دوهزار ۳۰۰ مترمربع نیز اوایل سال جاری تکمیل و تقدیم شهروندان شد.

وی با اشاره به اهتمام مدیریت شهری برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی، افزود: در این راستا، احداث و تکمیل استخر آتش نشانی ستارخان با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی با شتاب در حال اجرا بوده که تلاش می کنیم در سال جاری این پروژه را به اتمام برسانیم.

او ادامه داد: همچنین احیای ورزشگاه ۵ هزارنفری شهید قویدل با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی در حال اتمام است.

مقدم زاده به دیگر پروژه ورزشی منطقه ۴ اشاره کرد و گفت: زمین ورشی چمن مصنوعی بلوار خلبان نیز با اعتباری بالغ بر یکصدمیلیارد ریال در آستانه نصب چمن قرار گرفته است.
وی اضافه کرد، در احداث این زمین ورزشی و پیش از این، مراحل حفر چاه، زهکشی، زیرسازی، شن ریزی و جدول کشی صورت پذیرفته بود.

شهردار منطقه ۴ بهسازی معابر و خدمات محله ای را جزء اولویت های مهم منطقه خواند و افزود: نواحی چهارگانه این منطقه به ترتیب با اعتبار ۱۸۰، ۲۰۰، ۲۰۰ و ۱۶۰میلیارد ریالی خدمات محله ای و بهسازی معابر محلات را پیش می برند.

وی اضافه کرد: در مجموع برای آسفالت اساسی و لکه‌گیری آسفالت تا به امروز بیش از ۱۸ هزار تن آسفالت برای مناسب‌سازی مسیر تردد و رفاه حال شهروندان در معابر منطقه توزیع شده است.

مقدم زاده با تاکید به تکمیل کریدور گردشگری در دل تبریز، افزود: اجرای سنگفرش پیاده راه والمان حدفاصل خیابان شریعتی تا برق لامع به زودی اجرایی می شود.

شایان ذکر، با اجرای این پیاده راه، کریدور گردشگری از داش‌مغازه لر تا والمان و با عبور از کوی تاریخی مستشار ایجاد می شود که با توجه به محل قرار گیری از لحاظ توسعه گردشگری حائز اهمیت است.