از همه دولت‌‌ها حمایت کردم اما از این دولت علاوه بر حمایت، تمجید می‌کنم
از همه دولت‌‌ها حمایت کردم اما از این دولت علاوه بر حمایت، تمجید می‌کنم
رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه بنده در این سی و چند سال از همه دولت‌ها با گرایش‌ها و توان‌های مختلف حمایت کردم، گفتند: همه دولت‌ها مستحق این کمک همه‌جانبه هستند. ما به همه دولت‌ها کمک کردیم. لکن در مورد این دولت علاوه بر کمک، بنده با نگاه به این دو ساله، تمجید هم می‌خواهم بکنم.

اویاقلیق به نقل از فرارو: در سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر و به مناسبت هفته دولت، رئیس‌جمهور و هیات دولت سیزدهم صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

ایشان با تاکید بر اینکه اسم رمز دولت‌ها باید کسب رضای الهی و کار برای مردم باشد، افزودند: این هفته مزیّن است به نام دو شهید بزرگوار، شهید رجایی و شهید باهنر.

رهبر معظم انقلاب ادامه دادند: نکته مطرح شدن این دو نفر چیست؟ در جهت گیری آنهاست. جهت گیری این دو نفر شهید عزیز، جهت گیری انقلابی و الهی بود.

آیت الله خامنه‌ای بیان داشتند: زندگی آن‌ها درست منطبق بود با سرنوشت آنها. یعنی دنبال رضای الهی بودند، رضای الهی و کار برای مردم که این هم مشمول رضای الهی است، این مهم است پس. یعنی اسم رمز دولت‌های ما باید این باشد، کسب رضای الهی و کار برای مردم. اصلاً باید هدف را در این دو جمله خلاصه کنیم.

ایشان با تاکید براینکه مساله معیشت مردم خیلی مهم است، گفتند: همه اقدامات مثبت دولت که با این زحمت انجام می‌شود، تحت‌الشعاع مشکلات معیشتی مثل گرانی مسکن و اجاره‌بها قرار می‌گیرد و این حیف است.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه مهمترین شاخص خنثی‌سازی تحریم‌ها، کاهش تورم است، یادآورشدند: عمده تحریم‌ها، با هدف گروگان‌گرفتن معیشت مردم است؛ باید در کنار مذاکرات، تحریم‌ها را خنثی کرد.

رهبر انقلاب خطاب به رئیس جمهور و هیات دولت اظهار داشتند: هر تصمیمی می‌خواهید در زمینه اقتصاد بگیرید ببینید تاثیرش بر نکات برجسته‌ای مانند فاصله طبقاتی، ثبات بازار، نرخ ارز، کاهش تورم، رشد تولید و … چگونه است.

آیت الله خامنه‌ای تصریح کردند: بنده در این سی و چند سال از همه دولت‌ها با گرایش‌ها و توان‌های مختلف حمایت کردم. دلیلش هم واضح است؛ چرا که شرایط کشور و اهدافی که ما برای خودمان ترسیم کردیم در جمهوری اسلامی اقتضاء می‌کند که همه به قوه مجریه که وسط میدان است، کمک کنند؛ رهبری کمک کند، مردم کمک کنند، روشنفکر‌ها کمک کنند، نخبگان کمک کنند؛ قاعده‌اش این است؛ همه دولت‌ها مستحق این کمک همه‌جانبه هستند. ما به همه‌ی دولت‌ها کمک کردیم. لکن در مورد این دولت علاوه بر کمک، بنده با نگاه به این دو ساله، تمجید هم می‌خواهم بکنم.

ایشان ادامه دادند: متاسفانه زبان دولت در بیان آنچه که انجام گرفته زبان رسایی نیست؛ اتفاقاتی که افتاده اتفاقات خوب،‌ به آن اندازه‌ای که شایسته و حقش هست به آن اندازه در نظر مردم و ذهن مردم منعکس نشده. بنده می خواهم یک مقداری بگویم شاید کمک بشود به اینکه حقایق و واقعیت هایی که در مورد دولت هست برای آحاد مردم و افرادی که نظر و غرضی ندارند بیشتر آشکار بشود.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: آنچه که من می خواهم تکیه کنم این است که تعداد قابل توجهی از شاخص های اقتصاد کلان رشد را نشان می دهد، پیشرفت را نشان می دهد.

آیت الله خامنه ای اضافه کردند: بعضی از دولت ها طبیعتشان این است که فردا را قربان امروز می کنند این دولت نکرده این کار را. کارهای بزرگ و زیربنایی را انجام داده که اثرش ممکن است امروز ظاهر نشود به طور کامل اما بالاخره ظاهر خواهد شد.