۳۰ دستگاه اتوبوس مس سونگون در اختیار زائران حسینی
۳۰ دستگاه اتوبوس مس سونگون در اختیار زائران حسینی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از مهیا شدن امکانات رفاهی لازم زائران حسینی خبر داد و گفت: ۳۰ دستگاه اتوبوس از مجتمع مس سونگون برای سهولت بازگشت زائران اربعین به کشور تدارک دیده شده است.
اویاقلیق- پرستو سبحانی: اروجعلی علیزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک هفته خبرنگار، از زحمات این قشر بابت پوشش دادن اخبار این اداره قدردانی کرد و گفت: در استان ۱۴۰۰ کیلومتر راه شبکه‌ای داریم که حدود ۳۰ درصد این راه ها اصلی، شریانی و فرعی بوده و ۷۰ درصد آن شبکه راه‌های روستایی است که ۲۷۵۴ آبادی آذربایجان شرقی را شامل می‌شود.
وی افزود: از این مقدار، ۶ هزار کیلومتر آسفالت آبادی‌ها، هزار و هفتصد کیلومتر تازه احداث شده‌ها و مابقی در حد راه دسترسی است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از وظایف این سازمان، اجرا و تامین آسفالت مسیرهای روستایی بالای ۲۰ خانوار است.

وی در ادامه با اشاره به نگهداری شبکه‌های راهی استان به عنوان یکی از ماموریت های این اداره کل گفت: بالغ بر ششصد هزار تن آسفالت ریزی در شریان های اصلی و فرعی برای نگهداری از شبکه‌ها با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان اجرا شده است.

علیزاده افزود:علاوه بر این در بیش از هزار کیلومتر از راه های استان، طرح های ایمن سازی انجام گرفته و ۱۶۷ نقطه پرحادثه با همکاری پلیس راه و اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان، ایمن شده اند. وی همچنین گفت: در مجموع ایمن سازی شبکه‌‌های راه‌های استان، بالغ بر سه هزار و پانصد کیلومتر شامل نصب گاردریل و حفاظ و همچنین اصلاح شیب شیروانی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه با اشاره به اقدامات این سازمان در بخش راه هتی روستایی در حوزه راه روستایی در این دو سال، حدود چهارصد هزار تن با اعتبار بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان آسفالت ریزی شده است.

علیزاده افزود: سال قبل در بخش هوشمندسازی جاده‌ها، حدود ۵۶ دستگاه دوربین ثبت تخلفات رانندگی نصب بود که ۴۳ دستگاه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به این تعداد اضافه شد. وی اضافه کرد: در راستای نصب و راه اندازی سامانه توزین در حال حرکت نیز، به منظور عدم آسیب به جاده‌ها، ۳ دستگاه با اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان خریداری شد.

علیزاده با اشاره به پروژه‌های هفته دولت، نیز گفت: ۷۰ پروژه اعم از بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، بهسازی و آسفالت راه های شریانی، حذف نقاط پرحادثه در طول محورهای شریانی، مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، خط کشی محورها و احداث پروژه‌های روستایی در استان از جمله این پروژه ها به شمار می رود.

وی گفت: از ۷۰ پروژه، ۴ پروژه مربوط به بخش خدمات رفاهی با اعتبار ۱۶۵ میلیارد تومان بوده و ۶۶ پروژه‌ دیگر متعلق به اداره راهداری است که بالغ بر ۷۸۲ میلیارد تومان هزینه شده است. این پروژه‌هادر هفته دولت تقدیم مردم خواهد گشت.

وی در ادامه به تدارکات صورت گرفته برای سفر اربعین حسینی در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا جلسات متعددی با ستاد اربعین برگزار و هماهنگی لازم انجام گرفته است و امکانات لازم برای زائران از ۲۷ مرداد تا ۲۵ شهریور مهیا شده است.

بر این اساس ۳۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس از ۱۴ ترمینال استان آماده خدمت رسانی خواهند بود. علیزاده در عین حال افزود: ۳۰ اتوبوس از مجتمع مس سونگون و ۷۰ دستگاه نیز از طرف اداره راهداری برای برگشت مهیا شده تا زائران در ایام پیک به مشکل برنخورند.