فرودگاه بین المللی تبریز آمادگی افزایش سه برابری تعداد پرواز را دارد
فرودگاه بین المللی تبریز آمادگی افزایش سه برابری تعداد پرواز را دارد
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت های لازم برای افزایش تعداد پروازهای فرودگاه بین المللی تبریز گفت: امکان افزایش سه برابری تعداد پروازها نیز در این فرودگاه وجود دارد.

اویاقلیق به نقل از ایرنا: «رامین آذری» گفت: ماهانه یک هزار و ۲۰۰ پرواز در فرودگاه تبریز انجام می شود و این فرودگاه یکی از بزرگ ترین و مهم ترین فرودگاه های کشور به شمار می رود طوری که به عنوان مرکز منطقه ای و در قالب پروازهای داخلی و خارجی به هم استانی ها و مسافران استان های همجوار نیز ارایه خدمات می کند.

وی اضافه کرد: از ۲۱ شرکت هواپیمایی که در کشور فعال هستند ۱۵ شرکت پرواز منظم برنامه ای از فرودگاه تبریز به مقصدهای مختلف انجام می دهند که از این تعداد نیز ۱۰ ایرلاین در مسیر پردد تبریز – تهران برنامه پروازی منظم دارند.

آذری به اهمیت فرودگاه ها در توسعه کشورها اشاره کرد و گفت: فرودگاه های زیادی در دنیا وجود دارد که موجب تغییر چهره شهرها و کشورها و توسعه همه جانبه آنها شده اند و ثابت کرده اند که فرودگاه فقط محل جابجایی مسافر نبوده و نقششان در توسعه ملموس است.

فرودگاه بین المللی تبریز آمادگی افزایش سه برابری تعداد پرواز را دارد

پروازهای فرودگاه تبریز در ۱۵ مسیر داخلی و خارجی انجام می شود

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی با تعداد مسیرهای پروازی از فرودگاه تبریز اشاره کرد و گفت:پروازهای فرودگاه بین الملالی تبریز به ۱۰ مقصد داخلی و پنج مقصد خارجی شامل استانبول، آدانا، ازمیر، ایروان و نجف انجام می شود

آذری به تعداد پروازها و مسافران جابجا شده از فرودگاه تبریز در چهار ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: طبق ماهنامه آماری شرکت فرودگاه های کشور که هر ماه به صورت دقیق تعداد پروازها و مسافران فرودگاه های کشور را اعلام می کند، در این مدت چهار هزار و ۵۰۱ پرواز در فرودگاه تبریز با تعداد ۵۵۱ هزار و ۱۵۶ مسافر ثبت شده و این فرودگاه از این نظر در رتبه چهارم کشوری و بعد از فرودگاه های مهرآباد، مشهد و شیراز قرار دارد.

وی ادامه داد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، فرودگاه تبریز از نظر تعداد نشست و برخاست هواپیما ۱۲ درصد و از نظر اعزام و پذیرش مسافر ۹ درصد رشد داشته در حالی که رتبه این فرودگاه در بهترین شرایط بین هفت تا هشتم کشوری بود.

فرودگاه بین المللی تبریز آمادگی افزایش سه برابری تعداد پرواز را دارد

پاسخگوی تاخیر پروازها، فرودگاه نیست

آذری به موضوع تاخیر پرواز برخی شرکت های هواپیمایی اشاره کرد و گفت: وظیفه فرودگاه ایجاد زیرساخت برای انجام پرواز است و پاسخگوی تاخیر پرواز شرکت ها، سازمان هواپیمایی کشور است و فرودگاه ها مسوولیتی در این قبال ندارند.

وی ادامه داد: ۶۰ نوع علت تاخیر برای پروازها ثبت می شود که تنها چهار مورد آن از جمله آماده نبودن باند فرود و پرواز و خراب بودن دستگاه کمک ناوبری است و به جرات می توانم اعلام کنم که سال گذشته زیر یک صدم درصد علت تاخیرها فرودگاه تبریز بود.