احیای تالاب قوریگل نیازمند بودجه ملی
احیای تالاب قوریگل نیازمند بودجه ملی
فرماندار شهرستان بستان آباد گفت: اعتبارات شهرستان جوابگوی احیای تالاب بین المللی قوریگل نیست و نیازمند بودجه ملی هستیم.

اویاقلیق به نفل از باشگاه خبرنگاران جوان: توری با اشاره به تبعات تلخ خشک شدن  تالاب قوریگل برای منطقه بستان آباد و استان آذربایجان شرقی گفت: احیای تالاب و تثبیت حقابه آن بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالیکه کل بودجه شهرستان برای سال ۱۴۰۲ کمتر از ۱۱۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: برای احیای تالاب در مدت زمان کوتاه به بودجه و اعتبار ملی نیاز است که امیدواریم مسئولان استانی و کشوری تصمیمات و اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار بستان آباد در ادامه با گلایه از وضعیت بهداشت، درمان و بیمارستان شهرستان گفت: با توجه به مطالبه جدی مردم وضعیت جغرافیایی ویژه و حساس شهرستان تحول در خدمات بهداشت و درمان نیاز به اقدامات فوری دارد.

آقای توری مشکل انرژی در شهرستان را یادآور شد و گفت: در حال حاضر در کنار مشکل تامین آب در تامین برق صنایع نیز مشکل داریم که نیازمند افزایش تولید و مدیریت مصرف در شهرستان و نقش آفرینی رسانه‌ها در فرهنگ سازی هستیم.

وی اعلام کرد: در جلسه‌ای که اخیرا به همراه نماینده شهرستان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد مشکل زیست محیطی پروژه انتقال آب سد کلقان برای مصرف شرب مردم شهر و روستا‌های شهرستان حل و به زودی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد به طوریکه آب شرب پایدار شهرستان تا دوسال آینده از سد کلقان تامین خواهد شد.