توسعه ۵ هکتاری مجموعه تاریخی و گردشگری ائل‌گلی
توسعه ۵ هکتاری مجموعه تاریخی و گردشگری ائل‌گلی
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه تملک باغات ضلع شمالی مجموعه تاریخی و گردشگری ائل‌گلی تبریز خبر داد و گفت: با اتمام این پروژه ۵ هکتار به مساحت این مجموعه اضافه می شود.

به گزارش اویاقلیق به نقل از شهریار، سیامک آسیایی در دومین نشست از سلسله نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز در سال جاری اظهار کرد: پروژه تملک باغات ضلع شمالی مجموعه تاریخی و گردشگری ائل‌گلی به مساحت ۵ هکتار در دست اجرا است که  نزدیک به چهار هکتار آن انجام شده است.

وی افزود: پروژه تملک باغات ضلع شمالی مجموعه تاریخی و گردشگری ائل‌گلی تا پایان آبان سال جاری به اتمام می‌رسد.

آسیایی خاطرنشان کرد: همزمان با پروژه تملک باغات ضلع شمالی ائل‌گلی، عملیات عمرانی و ساماندهی این محل برای الحاق به مجموعه در دست اجرا است.

ائل‌گُلی یا شاه‌گُلی (دریاچهٔ بزرگ) یکی از مهم‌ترین گردشگاه‌های شهر تبریز در جنوب شرق آن و در ۷ کیلومتری مرکزشهر است. این مکان در زمان آق‌قویونلوها ایجاد شده و در دوره صفویان گسترش یافته‌است. در سال‌های اخیر بحث ثبت جهانی این مجموعه مطرح شده است که شهرداری تبریز اقدامات اولیه در این راستا را آغاز کرده و مهمترین بخش آن یعنی حذف لونا پارک و انتقال آن به یک مجموعه دیگر را در دست مطالعه و بررسی دارد.