نیلوفر حامدی و الهه محمدی با آمریکا همکاری داشته‌اند
نیلوفر حامدی و الهه محمدی با آمریکا همکاری داشته‌اند
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در ۴ مرداد ۱۴۰۲ آخرین دفاع از متهمان اخذ شده و وکلای پرونده تقاضای مهلت سه روزه خواستند که برای ارایه لایحه دفاعیه و وکلای متهمان روز شنبه لایحه خود را تقدیم دادگاه کردند و پرونده در حال انشای رای است و به محض صدور رای، ان شاءالله مطابق موازین قانونی و در حدود مقررات اطلاع رسانی می‌کنیم.

اویاقلیق به نقل از ایسنا: سخنگوی قوه قضاییه می‌گوید موضوع اتهامی نیلوفر حامدی و الهه محمدی ارتباطی با تهیه گزارش از موضوع مهسا امینی ندارد و با حرفه خبرنگاری آن‌ها هم ارتباط نداشته است و این اشخاص در مقاطعی با «دولت متخاصم امریکا» همکاری داشته‌اند.

مسعود ستایشی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی خبرنگاران بازداشتی در ناآرامی‌های بعد از مرگ مهسا امینی و اینکه آیا حکمی برای آن‌ها صادر شده است، گفت: موضوع اتهامی آن‌ها ارتباطی با تهیه گزارش از موضوع مهسا امینی ندارد و با حرفه خبرنگاری آن‌ها هم ارتباط نداشته است و این اشخاص در مقاطعی با دولت متخاصم امریکا همکاری داشتند که به زودی گزارشی کامل از این موضوع در اختیار عموم ملت ایران قرار می‌گیرد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در ۴ مرداد ۱۴۰۲ آخرین دفاع از متهمان اخذ شده و وکلای پرونده تقاضای مهلت سه روزه خواستند که برای ارایه لایحه دفاعیه و وکلای متهمان روز شنبه لایحه خود را تقدیم دادگاه کردند و پرونده در حال انشای رای است و به محض صدور رای، ان شاءالله مطابق موازین قانونی و در حدود مقررات اطلاع رسانی می‌کنیم. در صلاحیت دادگاه است که اتهامات وارده را تایید یا رد کند و اینکه سردبیر ومدیر مسئول نکاتی را مطرح کند کار او نیست و در اختیار مقام قاضی رسیدگی کننده است.

وی افزود: هر زمان حکم و محکومیتی نسبت به آن‌ها صادر شد آن را اطلاع رسانی می‌کنیم.